Vårkänslor i inredning

Igår gjorde jag ett ryck i mitt rum. Ett inspirations-ryck. Kuddarna på sängen byttes ut från en vit-brun-beige skala till färg, färg och färg! Nu skriker min själ efter starka och glada kulörer. I inredning, kläder, ja allt. För jag är en färgglad människa i hjärtat. På vintern tvingas man dock att gå klädd i gråskala på grund av butikernas utbud. Jag tror inte att jag mår så bra av det.


Uppifrån: vit kudde (kommer inte ihåg vart jag köpt den), rosa kudde från IKEA, med en spetsduk från loppis som jag sytt på, grön kudde med turkosa bollar från Village, pudelkudde från Rice och spetskudde från loppis.


Och istället för kuddarna som aldrig riktigt passade till den bruna soffan, hängde jag en spetsbit över ryggstödet, och vips! så kändes det trevligare. På väggen plockade jag bort alla de små, plottriga bilderna jag hade där och hängde upp gamla foton och vykort i svart-vitt istället. Ett lugnare intryck, definitivt. Innan såg det ut så
här.


Det mesta på de här två bilderna är loppisfynd. Soffan, duken och många av ramarna. Korten i ramarna är nästan allihop inhandlade i Paris. Jag älskar dem! Masken är från Venedig och sjalen från Lindex.


Och så var jag ju förstås tvungen att piffa till det lite i den här hörnan också. Bara lite.



Kastrullen är ett nytt loppisfynd!


Och så fönstret:



Den söta "krukan" som egentligen är en potta hittade jag på loppis idag. Kopparna är också loppisfynd, för längesen. Och i dem bor det gamla filmisar! I koppen ovan tittar James Dean fram, tillsammans med hans rumskompisar.


I changed some things in my room yesterday. Put on some new cushions on my bed (colours!!) and put some new frames on the wall. I love to buy things on flea markets!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mysigt Olivia! Nasta gang du kommer och halsar pa far du inreda hos mig :)

2011-02-12 @ 20:39:12
Postat av: Esra

Riktigt fint! Älskar kuddarna, snyggt...

Vi har så mycket gemensamt x'D Det e ganska sjukt egentligen! Hahahahaha... Yta, yta... Man finner inte mycket på den!



Men riktigt snyggt.. älskar hur du inrett också. Det är riktigt fint!

2011-02-13 @ 00:19:11
Postat av: Esra

Omg! Vart hittade du kappsäcken?? Jag har letat överallt efter såna gammaldags kappsäckar!!

2011-02-13 @ 00:20:25
Postat av: Olivia

Tack Marie! Haha, absolut!!! Hoppas på att komma nån gång innan året är slut. Förhoppningsvis! :)



Esra: Å tack Esra! Haha, det är helt sjukt ju. Visste inte alls, och kunde inte ana att vi hade så mycket gemensamt? "Kappsäcken" innehåller en supergammal skrivmaskin som jag haft uppe på möbeln innan. Visade bilder på den för längesen här. Och till den kom det överdraget. Loppis 100 kr!

Postat av: Linnéa

du har så mycket fina saker! kastrullen är fantastisk precis som pottan och koppen!

2011-02-14 @ 12:01:41
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Esra

Man aah! Letat efter en sådan kappsäck länge! För att ha precis framför sängen.. eller typ.. två sånna på varandra... tkr det e supersnyggt

2011-02-14 @ 12:14:55
Postat av: Olivia

Tack Linnéa!!! Och DU har så fina saker! :)

Ja, kappsäckar och gamla väskor är superfint Esra!

2011-02-21 @ 16:51:35
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback