Juletankar

Julen knackar återigen på mitt hjärta, och hjärtat är inte sent att öppna. Varje år blir jag så tårögd och längtig och nostalgisk och, och, och... kärleksfull vid denna tiden. Tack vare att julen är ankommande.

Just nu lyssnar jag på julmusik och försvinner in i en hjärtpinande tankevärld. Ja, pinande var ordet. För det gör faktiskt ont av längtan. Det är väl konstigt, att en känsla för en högtid kan påverka en människa så mycket. Inte bryr jag mig om julklapparnas status eller mängd. Men julsångerna, gemenskapen, gröten och alla tända ljus. Helt plötsligt är ett stearinljus det vackraste som finns, och en liten tygbit som utgör en julduk det mysigaste en människa kan ha på ett bord. En stjärna i fönstret lyser helt plötsligt upp mer än den starkaste lampan i världen, och glögg värmer den mest frusna själ.


Kommentarer
Postat av: Ilona

O du underbara filosof...om man inte redan längtade efter Jul så gör man det absolut nu....du beskriver Jul som den ska vara... love and friendship filling the hearts of the people we love...enjoying the wonderful small things in our life!

Jag längtar med dig.....

2010-11-14 @ 14:45:16
Postat av: Olivia

Underbart att du håller med Ilona! Du förstår känslan! :D Snaaaart är det jul! :D

Postat av: Rahel

Ooooooh!

To me, this is definitely the most Swedish part of this blog! Fastän det är grönt ute sa börjar man längta...

2011-04-23 @ 22:49:16
Postat av: Olivia

Åååå, ja visst gör man Rahel? :-) :-) kram

2011-04-24 @ 10:49:52
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback