Ett brev till Ungern

Igår hände en festlig grej. Jag fick ett mail som löd så här:

Hej Olivia!
Idag har vi firat advent i Åsundahallen. Hela Rimforsa skola var där. Vi sjöng massor av adventssånger. Matilda och Noel tände varsitt ljus och vi läste 1 advents vers till varje ljus som de tände. Isak i 2B spelade trumpet.
Det här är verserna som vi läste.
För dem som inte har hem eller hus
vi tänder adventstidens första ljus.
För alla som hungriga går vi tänt
det andra ljuset i årets advent.
Det har snöat här. Vi har mycket snö. Vi bygger en snöborg på skolgården med många tunnlar i. Det är -6 grader här.
Har ni kallt och snö?
Firar ni advent i Ungern?
Hur ser din skola ut? Har du någon bild på skolan?
Hej då
från klass 2A

Inte visste jag att detta var Ungern... Ja, skojigt var det! :)

Yesterday, something really funny happened. I got a mail from some kind of primary-school in Sweden, where the children told me about their singing and reading of verses about Advent. They told me they got snow, and asked if there's snow here too. They funniest thing of all was that they asked me: "Do you celebrate Advent in Hungary, and how does your school look like?" haha, which means that I was not supposed to get this! Really funny.

Kommentarer
Postat av: amanda

hej!!! jag råkade komma in på din blogg.. och, du uttrycker dig så bra! Jag är helt galen i borta med vinden..A.Hepburn, Elvis, 50tal, stolthet och fördom grejerna.. men ingen förstår mig nånsin!! jag är egentligen en sån tjej som inte ska tycka om sånt.. typ RnB fjortisblattte är jag, och ingen av mina kompisar fattar.. har läst borta med vinden 3 gånger. Haha förlåt om jag inkräktar, men va ba tvungen att uttrycka mig också, fin blogg. Ska titta till den fler gånger :) hihiiiii

2010-11-28 @ 20:45:30
Postat av: Olivia

Hej! Å vad glad jag blir!

Nej, det är svårt för andra att förstå! :) Är jätteglad att kunna göra dig glad, du är välkommen att besöka bloggen mera! Du inkräktar verkligen inte! :D

Har du läst Borta med Vinden 3 gånger? Det var bra gjort :)

Ha det jättebra! Var den du är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback