Inte utan min syster

Min syster heter Johanna, är söt och go och har ett ständigt leende på läpparna. Hon har en man som jag känner lika väl som en bror (nästan) och tre helt underbara pojkar som man kan längta efter så mycket att man får ont i magen! En fin familj har hon helt enkelt.

Johanna är min enda syster, och det skiljer hela femton år på oss. Förr fanns det självklart en märkbar skillnad i ålder, men inte alls lika mycket idag, förutom att hon har familj och hus och allt det där. Vi är till sättet som jämnåriga systrar som, om vi bodde bara hon och jag i ett hus eller lägenhet, så skulle vi nästan bete oss som det tror jag! Vi har så mysigt ihop, och hon är nog den mest uppmuntrande människa jag känner. Hon får mig alltid att känna mig trygg och lugn när jag tömmer ut allt jobbigt som en tonåring kan gå igenom. Det kan handla om plugg, föräldrar, pojkar, och typ allt förutom det. Det känns som om jag inte vet hur jag ska återgälda henne ibland. Jag får komma hem till dem när som helst, jag har väldigt sällan fått ett nej, och vi kan titta på film tillsammans vilken vardag som helst nästan. Är inte det ett tecken på att både hon och hennes man Joann inte har blivit tråkigt vuxna? Det tycker jag.

Jag och min syster har ganska lika intressen också. Inredning är nog det första, speciellt när hon själv är inredare och äger Village (där jag jobbar) som är just en inredningsbutik. Vi båda älskar loppis och skulle gärna gå på loppisrundor varje helg om tid och pengar tillät oss. Film, såna där fina, tänkvärda, snyftfilmer. Det sätter spår i våra hjärtan. Dricka te, baka trevliga saker och sitta i timmar och prata i soffan, där är vi också enade.

Å, min fina, fina syster. Visst kan vi vara lite virriga och sådär båda två, och bli lite småirriterade i smyg på varann. Men allt annat väger upp så mycket, så att någon irritation glömmer jag på några minuter!

Stor kram. I love you.


Helsingborg-loppisrunda i somras!

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh, lilli!

Du är väl underbar...sötaste syster!!!

älskar dig av hela mitt hjärta

2010-03-01 @ 21:57:50
Postat av: Olivia

Du med!!! :D Älskar dig med!!

Postat av: Linnéa

Vilket fint inlägg! Systrar är det bästa som finns!

2010-03-03 @ 16:10:41
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Tack! Ja visst är dem det?! :)

2010-03-03 @ 19:03:00
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback