Tänk, tänk, tänk...

Dagarna går
Veckor blir till år
Allting går så fort
Allting sker så hastigt
Vad har du fått ut av ditt liv,
när allt tar slut?


Puh, dagarna går verkligen fort, och jag tar snart studenten. Däremellan händer inte mycket, fast ändå så gör det. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Samtidigt som jag inte gör nånting, så är hjärnaktiviteten på ON 27 timmar om dygnet. Ja, ni hör ju själva. Jag tänker och funderar och grubblar och tänker så mycket, så ibland undrar jag om jag inte kan få ta semester från mitt huvud någon dag. Så som det känns att få sommarlov. Inte ens det får jag nu, för nu är jag snart fri. Och hjärnan jobbar bara på ännu mer tack vare det. "Vad händer sen? Vad gör du efter gymnasiet? Ska du plugga? Har du nåt jobb nu?" Blablablablabla.

Jag skulle gärna vilja trycka på OFF bara för en dag eller två. Inte tänka på NÅT, inte oroa mig över NÅT, och inte planera NÅT. Hur gör man? Någon som vet?

Det känns som om jag just nu behöver vara simpel, och alla andra också. Släppa livet för en stund, och njuta. Kanske inte prata, bara vara.

Förstår ni vad jag menar?

Kommentarer
Postat av: Jakob

Kom hit då, så trycker vi på OFF-knappen och slappar. :-)

2010-06-06 @ 23:28:18
Postat av: Olivia

Det låter supernice! Du vet att jag gärna vill, snaaart!!!

Postat av: Adam

Bara vara??? Är de inte det du gör om dagarna? eller va gör du? Jag tror inte man kan minska farten på tiden mer. Jag tror att bara vara är att göra något kul och inte bry sig om något annat. Skidor för vissa, Sola för vissa, Läsa en bok för vissa...

Tror att "bara vara" inte är att sitta och titta ut, det gör att man blir stressad och nervös av att tiden går, trots att man njuter. Så, istället gör något njutbart som samtidigt händer! Förena nytta med nöje!!!

2010-06-13 @ 14:49:23
URL: http://www.a-bolagen.com/
Postat av: Olivia

Du tänker alldeles för fysiskt. Jag tänker hur min hjärna går

på högvarv. Inte hur jag stressar runt (för det gör jag ju inte). Jag håller med om hur "bara vara" är. Men att låta mig slippa tänka då mycket vore trevligt ibland!!

2010-06-15 @ 01:22:36
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback