Min brors bröllop

Igår gifte sig mitt sista syskon, Jakob, tre år äldre än mig, med Maja, min kära vän och klasskamrat Emmies syster. De gifte sig i Varbergs kyrka, och vigseln var helt fantastisk. Jag grät så fort jag tittade på dem. De var så otroligt vackra. Och jag tänkte: "Det är verkligen min storebror". Stolt, det var jag. Musiken under vigseln var bara låtar av Jakob och Majas favoritartister, plus lovsånger. John Mayer, Salem al Fakir och Jack Johnson.

Festen var otroligt trevlig. Dukningen helt i svart, vitt och silver, med servettringar och programhäften i serie-tema. Mitt bord var en mix av härliga och trevliga människor, så jag hade verkligen roligt. Maten var fantastisk.

Jag och mina syskon gjorde lite spex där vi dramatiserade olika händelser ur Jakobs liv och som var typiska egenskaper hos honom! Vi hade väldigt roligt, och alltihop var uppskattat! Det som inte gick som planerat var att jag ramlade ner från scenen under en del i dramat! Som tur var så passade det in i just den scenen, så det blev en komisk effekt - oplanerad! Idag har jag ett svullet ben, men det var det värt - vi hade så kul!

Just nu vet jag inte om jag har förstått att Jakob numera är en gift man. Det är lite svårt att greppa, men det börjar landa så så smått. Imorgon åker de på bröllopsresa till Istanbul, och när de kommer hem får de börja leva i sitt nya hem i Horred.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Gulleplutt!!! Du är ju alltid välkommen, lill-Stirre. Juttu, Ojaji, vi har en skrubb du kan sova över i. ;-)

2010-01-07 @ 17:07:24
Postat av: Olivia

Tack!!!!! Hahaha, ja skrubben blir perfekt!! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback