En udda helg

Helgen började helt okej, mellanlandade i en mardröm och slutade bra. PUH!

Mitt nya schema ger mig endast två lektioner på fredagar, vilket jag tackar för. Jag slutar alltså 11.00 de dagarna, och är hemma tidigt! Ungdomsgruppen i Horred på kvällen var ganska trevlig, men där slutade det roliga.

På lördagmorgonen gick jag upp, duschade och var head over heels förväntansfull inför min bästa väns bröllop som väntade! Ojojoj, vad jag hade sett fram emot detta! Marie, min älskade vän, som hade hittat en väldigt go och trevlig kanadensare vid hennes vistelse där. Hon skulle alltså gifta sig!
Men.. efter duschen började jag känna mig lite kallsvettig, och på några sekunder hann jag bli helt förtvivlad över tanken att det kunde vara magsjuka. Detta FICK inte hända. Jag tog tio vitpepparkorn och illamåendet tynade bort. Puh, jag kunde gå! Trodde jag...

Efter en och en halv timma brast det. Jag hade fått magsjuka och möjligheterna att gå på min bästa väns bröllop var som bortblåsta. Hur jag kände vid detta laget kan ni ju lista ut själva. Jag grät mig igenom förmiddagen, kräktes en gång till och sov sedan hela eftermiddagen. Det enda som lyste upp min dag var då det fina, fina brudparet kom åkande förbi för att vinka på mig! Chauffören och vännen Adam ringde och frågade hur jag mådde (jag trodde aldrig att jag hade hört en mjukare och snällare röst just då!) och frågade sedan om jag orkade stiga upp ur sängen och kika ut genom köksfönstret. Och där stod bilen, och två fina nygifta vinkade på mig. Jag fick prata med Marie och grattade dem. Det uppskattade jag verkligen. När hon hade lagt på brast jag i gråt igen. Detta var rena mardrömmen.

Igår var jag pigg och kände mig ganska frisk igen, så jag genomförde det kalaset jag hade planerat att ha på eftermiddagen, tillsammans med Sara från Horred. Vi har ju hela ungdomsgruppen gemensam i Horred, så vi hade bjudit flera av dem och några enskilda vänner också. Det var väldigt trevligt! Vi hade tårtkalas och vi fick mycket fina presenter båda två! Själv fyller jag år på onsdag, då jag har familjekalas hemma. Jag kan inte ens föreställa mig själv som 18 år. Det är konstigt.

Nu har jag skrivit väldigt mycket, och kanske inget intressant märker jag. Detta var min helg i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Jonna

aaaaaaaw :(

2010-01-27 @ 15:37:17
Postat av: Olivia

Ja, trist var det! :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback