Jag och hon



På denna bilden föddes mitt intresse för 50-talet. Det är så lustigt att se 3,5 år tillbaka. Det är som om jag inte känner mig själv. Hur var jag innan jag upptäckte min drömmande och fantiserande sida? Och tänk att jag sprang runt i Converse, camouflage-byxor och hoodtröjor med kortklippt, cool frisyr.

Ja, från att jag var 12-13 år så såg jag visst ut så här:




Jag är väldigt glad för det intresse som jag upptäckte, för den fantasi som jag inte visste att jag hade inom mig. Men ibland, bara ibland, kan jag tänka tillbaka några år och börja vilja känna mig lite cool och pojkaktig igen. Vid de tillfällena tar jag på mig den rockigaste outfiten jag har, rufsar till håret och kliver i mina Converse. Vad skönt att man ändå får lov att vara samma person, i ett par andra kläder.


Translation:

Sometimes I think of the time when I was 12-15 years old, before my passion for the 50's was born. How I dressed, and how I felt so cool. During the summer 2007, the interest was born (the first picture). I have a hard time imagining how I was before I realised I was a dreamer.

Well, I am very happy for my passion, and for the imagination I didn't think I had. But sometimes, I look back and wish I was cool and a little bit boyish again. Then, I wear the coolest outfit I own and put my Converse on again. So relieved I still can be the same person, in different clothes.

Kommentarer
Postat av: Melvis

Du är så dundrans söt!!! Det skall du veta <3

Postat av: Olivia

Å FINA du!!! Tack, blir så dundrans glad! <3 puss!

2010-12-14 @ 12:17:16
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Hilda

Olivia :) Jag har ett bloggtips till dig, vet inte om du kommer gilla det, men jag tror det^^

http://www.thestylerookie.com/

Kram

2010-12-14 @ 21:37:53
Postat av: Olivia

Du med dina goa bloggtips Hilda! Tack! :-) kram!

2010-12-15 @ 00:43:28
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback