En konstig dröm!

Inatt drömde jag att jag umgicks en hel dag med Salem al Fakir. Det var udda! Haha!

Jag ser någonstans på nätet en bild på Salem al Fakirs bibel (jag hittade tydligen på att han använde en bibel flitigt), som han klätt i en tapet, nästan identisk med den jag har klätt min bibel med!

Några dagar senare, när jag ska gå på en av hans konserter, så skymtar jag honom backstage och springer fram. Gissa vad jag säger allra först? "Hej Salem! Jag såg att du också hade klätt din bibel i en tapet precis som jag har gjort!" Vi pratar lite, och sedan verkar det inte bli någon konsert för han följer med mig ut ur lokalen.

Helt plötsligt hoppar drömmen fram och nu sitter jag och Salem i en båt med två tjejer som jag inte känner
, och ska hoppa i vattnet och bada. Vi umgås med Salem som om vi vore bästisar med honom, och efter att vi badat så följer han och tjejerna med mig hem. Därhemma är det valborg och mamma och pappa har ätit mat. Rester står kvar, som vi äter, och Salem tar fram påskmust ur kylen (varför påskmust vid denna tid? Dessutom hade den ingen kork..). Vi skrattar och pratar, och efter en stund går Salem in i allrummet för att hälsa på mamma och pappa, och när han gjort det går han in i vardagsrummet där Jakob sitter för sig själv. "Varför är du här Jakob?" säger jag, "Och var är Maja?" Jakob svarar: "Maja är hemma, och ja, du skulle ju kommit hem till oss idag, men det blev ju inte så, så jag kom hit." (Igår kväll skulle jag ha åkt till Jakob och Maja, men fick feber, så enligt denna konversation så utspelade sig drömmen alltså igår kväll - skumt). Salem börjar prata med Jakob som om de känt varann i åratal, och de skrattar i flera timmar. Jag frågar Salem om han lyssnar på Sufjan Stevens, och han säger "ja, jag lyssnade nästan bara på honom under en period!".

Vi går ut i köket igen, och jag minns inte om tjejerna är kvar eller inte, men plötsligt så är halva ungdomsgruppen från Horred där och vi byter om till idrottskläder och springer ut för att göra en aktivitet.

Och där slutar drömmen!

Kommentarer
Postat av: Therese A

Vilken härlig och rolig dröm!!



Jag kan bara gissa hur mycket du tänker på Salem :-)

2010-04-30 @ 14:13:25
Postat av: Olivia

HAHA, men det skumma är att jag inte har tänkt på Salem så mycket det sista! Alls! :) haha.

Postat av: Émelie

Jag hade också en svinskum kändisdröm!



Drömde att jag shoppade med den blonda tjejen från High School Musical, mycket motvilligt. Hon försökte pracka på mig en massa hemska kläder och när jag protesterade brast hon och resten av köpcentret ut i en "köp klädarena, de är hur snygga som helst"-sång D:



Varför kan inte jag få drömma fina saker om fina människor istället?!

2010-04-30 @ 16:50:27
Postat av: Émelie

Jag skulle naturligtvis köpa KLÄDERNA och inte någon kläd-arena! Silly me.

2010-04-30 @ 16:52:04
Postat av: Olivia

Hahaha High School Musical? En dold älsklingsfilm? ;-) haha!

2010-04-30 @ 23:49:50
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Jakob

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! OSLAGBART!!!!!

2010-05-10 @ 14:19:39
Postat av: Olivia

Ellerhur Jakob??? :D Har glömt berätta den för dig, men nu läste du ju den! :)

2010-05-11 @ 08:22:41
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback