Min helg

Jag har haft en fin helg. I lördags till exempel, var jag med Lisen (brorsdottern som är 6 år) på hennes ridskola! Åh vilket återfall jag fick, som alltid när jag ser någon som rider på en häst...

Jag satt på läktaren, men i själva fallet satt jag själv på en häst, en måndag på Stråvalla ridskola, typ 2002. Jag hörde ridskolelärarens röst, precis samma uttryck som brorsdottern nu får höra. "Ner med skänklarna! Räta på ryggen! Nu är foten lite för långt in i stigbygeln!" Och det som ännu mer fick mig att tänka tillbaka på ridskoletiden var det otroliga att en av hästarna från min ridskola (som nu är nerlagd) hade blivit inköpt av den här ridskolan! Så gamla Snobben fanns nu på Frillesås ridskola och lunkade runt, fast självklart med en räv bakom varje öra. Helt hederlig var han inte alltid, det minns jag!
Så kul!


Bild 1, 2, 3: Lisen på den svart-vita hästen Rami. Bild 4: Snobben! :)

Idag följde jag av impuls med till Liseberg tillsammans med Joann, Johanna, Samuel och Karin + barn! Jag har inte varit där och åkt attraktionerna på minst 3 år! Förutom på Jul på Liseberg. Det var otroligt kul att få åka Sagoslottet och leka liten igen, strida mot den skräckblandade förtjusningen med Lisebergsbanan, få glädjas med syskonbarn med Rabalder och bli genomblöt med Flumeride. Och inte minst få uppleva första stjärnvinsten! Daim! Efter att ha spelat en gång, vann jag på andra försöket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback