Genom tro kan din dröm bli verklighet

Jag vill bara gå ut, ut över fälten såsom Anne gör. Bo i ett vackert, gammalt hus på landet, där vackra gårdar får pryda utsikten genom fönstret. Den långa vägen som leder upp till huset, med den stora, vackra skogen bakom. Ur skorstenen ryker det, i fönstrena syns spetsgardiner och gröna växter, vaser och ting som ger nostalgi. På sommaren blommar rosenbuskarna och ut ur huset springer barnen, klädda för en lekdag utomhus. Bilden är idyllisk. En gång, när jag blir vuxen, då ska jag bo ungefär så. Vilken dröm.

Ja, jag vet att jag är en drömmare. Och allt kan inte bli verklighet, men åh vad det är härligt att få fantisera om framtiden. Inte vet jag hur min framtid kommer att se ut, det är det som gör livet så spännande. Det är så fantastiskt. Idag när jag, mamma och Johanna åkte till Idalaboden och upptäckte att de hade stängt, åkte vi vidare till Frillesås för att kika in i en mysig butik där. Det som fick mig att drömma om allt detta så mycket idag, var därför att turen från Idala till Frillesås gick på såna där långa vägar, med gårdar överallt och vackra hus. Åh.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det låter härligt! Glöm inte våra planer ^^ Mamma syr ;)

Postat av: Émelie

Minns du att vi pratade om det där gamla vita huset vid Ps där gardinerna fortfarande hänger kvar? Vi pratade om att bo där och att det såg ut som ett tvåfamiljshus. Det brukade tydligen vara ett barnhem, så där högg vi i sten :)

2009-01-11 @ 18:37:20
Postat av: Olivia

Frida: Nä dem planerna glömmer jag inte :D:D:D Och din mamma måste sy min klänning till studenten också, haha!

Émelie: Just det ja! OJ, brukade det? Det var ju inte ens i närheten av vad vi trodde! :)

2009-01-12 @ 15:21:25
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Marielle

Åh, en till drömmare! Visst är de underbart att fantisera om framtiden! trodde ja va ensam om de (a)

2009-01-12 @ 22:28:49
URL: http://mariellerunesson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Oh ja! Nej du är absolut inte ensam! Att drömma är underbart!

2009-01-13 @ 19:51:51
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback