En lite misslyckad citronpaj med hallonmaräng

Igår när jag hade kommit hem från jobbet ställde jag mig i köket för att testa på Leilas recept på citronpaj med hallonmaräng. Ser den inte helt fantastisk ut?


Två timmar och en kvart senare var den klar :-) Lemoncurden (citronkrämen) tog längst tid, men jag lyckades verkligen med den! Den smakade precis som köpt! Det var kul!


Ja, sen var det hallonmarängen... jag hoppades att jag skulle klara den, men tyvärr blev den inte hård, utan väldigt lös. Det var jättesynd, annars hade jag ju lyckats! Jag antar att jag inte är lika duktig som Leila själv :-), eller så berodde det på att jag hade frysta hallon i marängen istället för färska (som det stod i receptet).



I alla fall. Pajen/tårtan tog jag med mig och bjöd på hemma hos Johannes. Det var längesen jag träffade mina Veddige-kompisar, så det var trevligt! Vi spelade spel såklart. Till ett på natten.



Klart slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback