En församling som uppmuntrar

Idag var jag på gudstjänst i vår lilla församling. Väldigt glädjegivande, uppmuntrande och härlig!
Och, det är vad gudstjänsterna oftast är. Jag blir lika upprymd och glad när jag går därifrån, varje gång, oavsett hur humöret var när jag kom dit. Är inte det underbart?

Men, jag har ofta tyckt den senaste tiden, att det varit lite tråkigt att vara ensam ungdom i vår kyrka. Jakob och Erica har ju flyttat, och många fler var vi inte.
Det blev så att jag fokuserade en del på det, och eftersom jag då inte siktade in mig på gudstjänsten och Gud så blev det ganska tråkigt alltihop.
Jag ville ju fortfarande gå dit, men jag kände ingen längtan.

Jag har insett att jag aldrig skulle klara mig utan min församling. Och nu har jag fått upp ögonen för faktumet att det kvittar om det är några fler i min ålder, för gudstjänsten hjälper mig att komma närmare Gud. Vad är inte det värt liksom? Och varför skulle inte äldre människor kunna uppmuntra?
Idag var ett bevis på att de kan dem. Inte bara uppmuntra i mitt kristna liv, utan också mitt självförtroende.
Minst fyra personer idag nämnde att jag hade fina kläder, att jag var så söt och att jag var så duktig på att sy (jag hade en kjol på mig som jag sytt). Det gjorde mig jätteglad. Tänk vad uppmuntran kan göra!
Även jag berömde några personer idag. Och när jag ser att dem känner sig uppskattade, blir jag också glad. Dubbel glädje.
Tänk på det. Säg det inte av slentrian, utan utifrån hjärtat.

Jag trivs så grymt bra i min församling. Den sviker jag aldrig.

Kommentarer
Postat av: christina

Så trevligt att läsa! Det känns väldigt ärligt och uppmuntrande när du skriver!! Fortsätt att vara den du är! Du kommer att "vinna"! kram från din mamma som älskar dig:-)

2008-09-14 @ 18:25:50
Postat av: Olivia

Hihi, tack mamma! Du är också uppmuntrande! :D

Kram

Postat av: Sarah

Du var väldigt söt idag, eller idag och idag det är du alltid men jag såg dig i morse så jag var tungen att säga det;)

PussPuss

2008-09-14 @ 19:53:53
Postat av: Sarah

HAHAHAHAHA, nä nä min dator dampar inte alls men men nu har du fått veta att jag tycker du var och är väldigt söt ;)

2008-09-14 @ 20:27:27
Postat av: Olivia

Damp-datorer är inte så populära!

NÄR och VAR såg du mig imorse?? Var du i Veddige? Och tacktacktack, vad snäll du är!!

2008-09-14 @ 23:32:14
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Damp-datorer kan va kul men inte så ofta ;)

Jag såg dig cyklandes genom Veddige när vi var påväg till Järlöv :)

2008-09-15 @ 18:53:42
Postat av: Olivia

Jaha, trevligt!

2008-09-15 @ 19:55:34
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback