Ms Kleopatra?




Se, det ÄR inte svart...

Låt oss slå fast en gammal devis
den är helt sann för vi har bevis
den blir uppenbar nästa gång
du gör ett besök hos din frisör

Hos en massör blir man knådad
os en chaufför blir mar körd
hos en guvenör blir man benådad
hos en charmör blir man förförd

men vår fråga lyder nu såhär
hos en frisör vad blir man där?

Jo hos frisören blir man fin
mycket finare än någon hos någon annan
man blir blåst av en maskin ifrån nacken ända fram i pannan
med en lugn och säker min styr han kammen och sekatören
ingen annanstans blir man så fin som hos frisören
ingen annanstans blir man så fin som hos frisören

När man ska ut och dansa en kväll
med en frisyr av gammal modell
löper man en risk att inte få så kul
bara för att man är ful

Innan vi ska på dans
går vi ingen annan stans
nej, vi sitter hela eftermiddagen lång
i en skön frisersalong

Galenskaparna: "Frisörens sång"


Ja, som ni ser har jag färgat håret. Mörkare än jag trott, men fint tycker jag det är! Jag tycker själv att jag påminner om Kleopatra.. Det är mörkt, mörkt brunt, med lite lila här och var!
Det var roligt att komma till skolan och se alla chockerade miner! :D
Nagellacket är Depend, och det köpte jag på Kicks.

Kommentarer
Postat av: clara h

oh mama!! STUNNING!



förresten..kommer du till den där klädbytardagen vid serholtsbutiken på lördag?



jag ska nog ta en titt.

kram

Postat av: Amanda T

Vad snyggt! :D

2008-10-02 @ 18:53:37
Postat av: Olivia

Clara: Haha, jag tar det som en komplimang! Tack! ;)

Vad? Klädbytardag? Tell me more about it please!

kram



Amanda: Tack!!

2008-10-02 @ 19:07:41
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: clarah

jo. det är linnevägen 5, i skjulet bakom serholtsbutiken.



man kunde lämna in kläder förut (men nu har dem stängt det eller så) och då får man ta kläder gratis (antar jag) men man kan även komma dit och köpa kläder.



så här står det på lappen:

Har du tröttnat på lite kläder? Eller vill du ha påfyllnad? Kanske båda delarna.



det öppnar kl 11 och stänger kl 15.

jag ska dit. hoppas man hittar ngt fint.

kram

2008-10-03 @ 09:48:25
URL: http://c
Postat av: Melvis

WOW, du är helt enkelt gorgeous, glamorous, and stunning :)

2008-10-03 @ 11:16:26
URL: http://melvis.blogg.se/
Postat av: Sarah

OJ!!!! Det var chockerande minsann, helt lamslaget närmare bestämmt!.....Men det blev verkligen fin fint!! Så en positiv chock :) PussPuss

2008-10-03 @ 14:24:23
Postat av: Erica

OMGosh!! Det var de värsta, ska bli kul att se live! :O

2008-10-03 @ 22:47:04
Postat av: Olivia

Clarah: Japp, tittar förbi imorgon!!

Melvis: Ojoj, tack! Tyckte du SÅ mycket om det? Haha

Sarah: tack!! Ja du får se der live när du blir frisk, hur mår du nu?



Hahahaha, det var du inte beredd på Erica, va? Jag hade inte planerat så mörkt.. Men jag är nöjd. Det är faktiskt inte svart som alla tror :) kram

2008-10-03 @ 23:05:44
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

ÅH!!! Jag blev så besviken i torsdags på ksg när de berättade att du varit där, och vi precis missat dig och ditt FANTASTISKA hår! Du är jätte fin på bilderna, men jag längtar fortfarande efter att få se dig i verkliga livet! och ja, du påminer lite om kleopatra. :D

2008-10-04 @ 09:27:56
URL: http://www.kreativaalster.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Åh jaha, hihi. Jag lovar att du ska få se mig på riktigt snart! Tack i alla fall! Kul att du gillade det :) haha, japp Kleopatra har kommit tillbaka i skepnad av mig ;)

2008-10-04 @ 10:17:05
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vilka fina bilder på dig! och man ser ju färgerna riktigt bra.

Kram Veronica (frissan)

2008-10-16 @ 17:02:09
Postat av: Olivia

Nämen HEJ Veronica!!! :D Kul att du kommenterade! Haha.

Ja, jag får ju tacka dig för det första ;), det är ju ditt verk! Haha.

Jag är supernöjd, verkligen!!

Ja, man ser färgen bra på bilderna faktiskt.. det ville jag få fram, för många tyckte det var riktigt svart i början!

Tack för att jag fick vara din försökskanin med färgen, kära du!

2008-10-16 @ 22:13:14
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback