Linköping...

...var för det första en jättefin stad! För det andra hade kyrkan där en underbar konferens, och där var jag!

Det är svårt att återberätta allt, men jag kan säga att jag har blivit mycket uppbyggd och inspirerad under helgen! Jag har haft också haft jättetrevligt med Ola, Emma, Lisen och Levi!
Under konferensen var Brian Doerksen från Kanada gäst. Han har bl.a. skrivit den kända lovsången "Come, now is the time to worship". Han var en av konferensens höjdpunkter, otroligt bra låtar! Så därför köpte jag hans senaste skiva.
Härliga seminarier, underbara lovsångsmöten, god mat, bra undervisning. Toppen!


De två skivorna jag köpte.

På lördagen åkte vi iväg en kort sväng till Cloettas chokladbod som låg 2 km från kyrkan, i Gamla Linköping. Där var utställning, lite tillverkning och försäljning av Cloettas choklad!


Jag köpte 500 g Center för 26 kronor! Mmmm...

Lite utdrag från Brian Doerksen's låtar bara:

Purify my heart, let me be as gold and precious silver
Purify my heart, let me be as gold, pure gold.
"Refiner's fire"
---
Today I choose to follow you
Today I choose to give my yes to you
Today I choose to hear your voice and live
"Today (As for me and my house)"
---
More than oxygen I need your love
More than life-giving food the hungry dream of
More than an eloquent word depends on the tongue
More than a passionate song needs to be sung

More than a word could ever say
More than a song could ever convey
I need you more than all these things
Father I need you more
"More"
---
I don't know what this day will bring
Will it be disappointing or filled with longed-for things
I don't know what tomorrow holds,
still I know I can trust your faithfulness
I don't know if these clouds mean rain,
if they do will they pour down blessing of pain?
"
Your faithfulness"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Center<3

Postat av: Olivia

Mums för Center!!

2008-10-19 @ 17:16:01
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback