För fem år sedan...

För fem år sedan.. gick jag i femman på Vidhögeskolan. Jag var 11 år och ganska liten ;)

För tre år sedan.. var Lager 157 mitt favoritställe, jag var 13 år och riktig märkesnörd. Jag började så smått umgås med de bästa kompisarna jag har idag och började åka på en del konferenser/festivaler på sommaren.


För ett år sedan.. började jag ordentligt att extrajobba på Village. Mitt intresse för kläder ökade väldigt hastigt.


Igår.. var jag hemma hos min syster med Fanny och åt tacos, såg film och lekte med barnen.
Imorgon.. har jag nationellt prov i franska. Gud hjälpe mig.

Om ett år.. är det inte många veckor tills jag slutar tvåan, jag övningskör kontinuerligt och har många nya vänner.

Om tre år…jobbar jag mycket på Village (eller nåt annat ställe, vem vet?), tjänar pengar eller går på bibelskola/är aupär i England eller så har jag helt enkelt börjat plugga, möjligtvis i Borås. Mycket jag inte vet än!

Kommentarer
Postat av: Jonna

härligt inlägg :) <3 saknar dig allt!

Postat av: Olivia

Aaw, gulligt! Får ses snart! Kommer du inte till Varberg på fredagarna nånting? :D

2008-05-19 @ 17:30:32
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: clarah

ååhh...jag vill ocskå vara au pair. fast i usa! bah. me looooove! haha

2008-05-19 @ 17:38:33
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej, hoppas du inte tar det här fel för det är bara menat som en uppmuntran!



Jag hoppas verkligen att du om tre år tar dig ut till England! Inte för att Village eller någon annat butiksbiträdejobb är dåligt. Själv tycker jag det är grymt kul att möta kunder och hjälpa dem! Men jag menar att på Village kan du jobba hela ditt resterande liv, om du har tur över 60 år, men att gå på bibelskola eller jobba som au pair i England, det är one-chance. Sen är det familj som kallar, något jag vet att du vill ha!



Så satsa inte på att stanna i kalla Sverige om tre år efter studenten! Satsa högt, våga sikta mot stjärnorna! Jag tror att man upplever mer genom det!

2008-05-19 @ 21:37:59
URL: http://majaolson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Clarah: Ja, au pair är jag inne på...!



Maja: Ja, alltså... det som verkligen lockar mest är att bo i England i ett år eller så! Det är verkligen vad mina tankar ofta leder mig till... att jobba på Village menade jag mer att tjäna pengar, om man skulle åka utomlands t.ex :) Inte som ett nöje ;) Haha!

Vad gullig du är, känner mig uppmuntrad!!



TACK! :D

2008-05-19 @ 22:39:45
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback