Bortslösad tid!

Jag har egentligen aldrig tyckt datorn varit så rolig att sitta vid. För mig har det bara varit ett tråkigt tidsfördriv i brist på annat. Här hemma finns det inte så mycket att göra, därför blir ofta datorn mitt offer. Så ring mig om ni har tråkigt! Jag går mer än gärna på en promenad, ser en film, eller bara umgås! Snälla! Jag kan t.o.m. tänka mig att se en fotbollsmatch, bara jag inte går här hemma och gör ingenting nu när jag har sommarlov! :)

Denna helg har jag t.ex. märkt hur mysigt man kan ha med sin mamma! I fredags hyrde vi en film, "Atonement" (på svenska "Försoning"), igår var vi hos Johanna på kvällen och såg Anne på Grönkulla, den sista filmen. Och idag har vi tittat på gamla fotografier (det ordet ska jag börja använda mer, hellre än kort/bilder) när mamma var liten, där jag fick se fotografier på min mormor som jag aldrig har träffat. Ibland skulle jag önska att komma till himlen redan nu bara för att få träffa henne. Jag menar, hon verkar ju underbar!
Vi kollade in kläderna på både barn och vuxna. Åh vad jag vill leva 50-tal fullt ut!! Please take me there!

Och just nu lär mig min mamma att baka bullar. Jag vet, jag är 16 år och har aldrig bakat bullar... men bättre sent än aldrig? :) Jättemysigt!
Så från och med nu, helt allvarligt och seriöst, tänker jag minst sagt skära ner på min tid tillsammans med datorn. Jag kommer nog fortsätta blogga en del ändå (jag kommer inte kunna låta bli, för det är skoj!), men allt som heter msn/bilddagboken/whatever prioriteras härmed ytterst lite. Och ni som har tråkigt, ring eller kom hit istället! Det uppskattar jag väldigt!

Tack för mig! Nu ska jag fortsätta baka bullar iklädd mammas förkläde och med min nya håruppsättning inspirerad av Underbaraclara, jag känner mig som en 50-tals-städerska! Lovely!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag står helt på din sida att man borde skära ner på tiden framför dator men man har som sagt inget annat att göra!

Haha, om en fotbollsmatch önskas så kommer man hem till mig, här gäller fotboll fullt ut nu i de underbara EM tiderna ;)i alla fall från min sida kanske inte från resten av familjen xD

Puss saknar dig <3



Ps. himmlen får vänta ett bar tag till på dig ;)

2008-06-15 @ 16:58:00
Postat av: Sarah

Kom till mig och lek och kolla på det underbara EM ;) Vi får bygga upp ditt intresse, nu blir du ju inte av med mig till hösten, så vi har gott om tid!

Du är värdefull!!!!! Puss

2008-06-15 @ 21:01:28
Postat av: Melvis

finfin var du åxå :D

Postat av: Émelie

:D "50-tals städerska" Visst är det underbart att leka för att få tiden att gå fortare? Våga vägra växa upp!

Det där med fotboll kan ta en otrevlig vändning. Pappa går fortfarande omkring och mumlar om att Spanien "hånade honom personligen!!" :)

Håller med Sarah, mormor får vänta, du är vår ett bra tag till! <33

2008-06-16 @ 10:26:04
Postat av: Olivia

Sarah: Exakt, man har inget att göra! :/

Jag kan komma till dig nästa vecka och leka! :D I de "underbara EM-tiderna".. (jag håller fullständigt med, eller.. hur var det nu med idrottsintresset? ;D)

AW, du får mig alltid att känna mig så värdefull! TACK!

HIH, nä nu blir jag inte av med dig! Hahah.. jag får väl tvingas umgås med dig ;) Puss



Melvis: Tack!! :D



Émelie: Ja, oja! Jag leker jämt att jag lever på 50-talet! Kanske därför jag drar mig för att övningsköra.. jag vill leka fortfarande! Inte växa upp!

Haha, kan jag tänka mig att din pappa gör ;)

AW, Tack! Ni är så söta! <3

2008-06-16 @ 16:55:14
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback