"Alltid älskad"

Jakob har fått många fina studentpresenter. En utav dem är en bok som heter "Alltid älskad". Jag tog mig en titt idag på alla presenterna, hittade denna, och började bläddra lite försiktigt i den för att se vad den kunde innehålla. Det visade sig att den innehöll fantastiska berättelser/dikter. Den fick mig till och med att fälla några tårar.

Om Gud hade ett kylskåp,
skulle dina anteckningar sitta där.

Om Gud hade en plånbok,
skulle ditt foto finnas i den.

Gud skickar blommor till dig varje vår
och en soluppgång varje morgon.

Närhelst du vill prata, lyssnar Han.

Han kan välja att bo var som helst i
universum, och Han vill bo i ditt hjärta.


Den här tog jag särskilt till mig, som jag behövde just nu:

Jag tror att Gud i varje nödläge
vill ge oss så mycket motståndskraft,
som vi behöver.
Men han ger den inte i förväg,
för att vi inte ska förlita oss på oss själva.
Med en sån tro måste all
rädsla för framtiden övervinnas.
(Dietrich Bonhoeffer)

Kommentarer
Postat av: sarah

Vackert värre <3

2008-06-13 @ 01:00:43
Postat av: Olivia

Absolut! Läst något i böckerna "Det är aldrig kört"? Det är samma upplägg, otroligt bra!

Postat av: therese

Dietrich Bonhoeffer skriver fantastiskt bra !!



Och du med förresten :-)

2008-06-14 @ 09:06:14
URL: http://thesan.blogg.se/
Postat av: Olivia

Therese: Ja, otroligt bra! ååh, tack! :D

2008-06-14 @ 17:00:29
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback