Julen har kommit till Village

Nu har julrushen börjat på Village. Idag började jag "jul-jobba", och kommer fortsätta med det fram till julafton. Det är den roligaste tiden att jobba, så jag tycker bara det är roligt, även fast några kanske skulle säga: "Jobba så mycket nära jul? På ditt jullov? Va?" Lite jobb blir det också efter julafton. Sen får jag ha ledigt tills skolan börjar.

Jag hade många trevliga kunder idag. Jag älskar det, för det gör dagen så mycket roligare, och man blir varm i hjärtat! Någon sade: "Du borde få lika många julklappar som du slår in! Vad mycket ni har att göra så här års. Du borde säga så nästa gång en kund vill ha ett paket inslaget: "Ja, jag slår in.. bara jag kan förvänta mig att få lika många julklappar själv!" Det hade väl blivit många va? Haha."
Så trevligt det är att höra sånt! Man blir glad, och man vet att sitt arbete gör nytta och blir uppskattat. Imorgon jobbar jag 10-17, måndag 16-21 och tisdag 9-18.

Ikväll åkte jag direkt till Samuel och Karin efter jobbet, där alla mina syskon var. De som ville och orkade (alltså inte jag, eftersom jag var dödstrött) gjorde julgodis, pysslade m.m. När klockan slog 19 bänkade sig pappa, Ola, Samuel och Jakob framför tv:n för att se på hockey, ett utav skälen till varför de kom dit ikväll ;). Och under tiden satt vi tjejer och pratade i köket. Vi åt gröt, godis, clementiner och hade trevligt. Julen är verkligen här jättesnart, jag fattar inte alls vart tiden tagit vägen i år. Den har gått fortare än vanligt!

I wish every day could be like Christmas
And if I could have one wish come true
I wish every day could be, full of peace and harmony
I wish every day could be like Christmas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback