En dag med en Nelson?

Jag har inte riktigt börjat känna av att Jakob har flyttat än. Mamma och pappa kommer hem när som helst, utan Jakob liksom. Jag tror fortfarande att han kommer komma hem sent ikväll, för att han varit hos Maja eller liknande. Men nä, han ska faktiskt sova i en lägenhet i Huskvarna i natt. Hans hem för ett år, tillsammans med Andreas.
Förlåt att jag får detta att låta så stort och sorgligt. Men han har alltid bott hemma, är det så konstigt att det känns tomt?

Det har varit en intressant dag idag. Min morgon var lite speciell! Den såg ut så här:
Jag hade tänkt gå upp 8.15 för att klä på mig och säga adjö till Jakob, men bestämde att Jakob skulle gå in i mitt rum strax innan han skulle åka och säga hejdå, så jag skulle kunna somna om igen sen. Medan Jakob satt på sängkanten och småpratade lite med mig ringer det plötsligt på mobilen bredvid mig, det är Nelson som ringer. Han säger att han åker med Andreas till Veddige och är alltså på väg hem till mig just då. Det betyder att jag har ont om tid. Jag måste hinna klä på mig och allt sånt som en tjej måste hinna! Jag är färdig på 5 minuter. Puh!
Familjen Nelson anländer. Eller, en del av dem. Mamma Nelson, Andreas, Samuel och lillsyrran Rebecka är med i bilen. Vi pratar lite, kramar om våra bröder och tar farväl.
Jag och Samuel tar en rundtur i huset och går sen en promenad genom Veddige då jag visar vart mina syskon bor. Sen fikade vi hos min syster, vilket var riktigt trevligt! Max var något uppspelt.. haha. Och efteråt sa han: "Var det han som hon träffade i Frankrike?" Haha..
Vi åt pizza (väldigt ovanligt va??) och så följde jag Samuel till stationen vid tre.
Så såg en dag med en Nelson ut. KUL!

Gudstjänst sen. Riktigt bra! Är så otroligt lycklig över att tillhöra en sån församling alltså!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback