Bästa grannskapet ever!

För ett tag sen skrev jag ett inlägg om hur jag ville ha min framtid (inlägget ligger uppe 22/7), och på det fick jag en väldans massa, massa kommentarer från endast TVÅ personer. Nämligen Sarah och Émelie. Bloggen gick från en blogg till ett diskussionsforum på några timmar! Sjukt ju.
Det vi i alla fall diskuterade var vilket underbart grannskap vi skulle bli om vi bodde intill varann! Så här skulle det se ut:

Sarah:
-Vågar inte ens tänka så långt in i hennes framtid, det är nog lika bra att hon lever i ovisshet om hur den kommer bli, hon kommer aldrig att kunna se sig själv som vuxen, eller rättare sagt, hon kommer förmodligen aldrig att bli vuxen xD.
-Tror att hon kommer bli en stadgad familje mor, dra runt på hennes longboard hela livet, dra runt med massa snygga surfar människor och så kan hon ju passa andras barn!
-Tycker vi skulle bli det coolaste grannskapet i stan!!
Olivia i mitten med sitt loppis hem tillsammans med sin stilige man.
Emelie, Olivias vänstra granne med en massa kultiverat folk hos sig och en..som det låter på beskrivningen, mycket skum man xD
Också hon själv, Olivias högra granne, som aldrig växer upp. Hos henne kommer allting att vara barnsligt i galna färger och ständig musik spelandes ur högtalarna och en massa barn sonm hon kommer passa åt alla som har skaffat sig ett liv :)
-Också såklart de snygga surfmänniskorna som alltid är i hennes närhet...

Olivia:
-Vill ha underbara barn med Gilbert-kläder!
-Tycker de tre beskrivningarna på deras "drömliv" visar en klar skillnad mellan deras personligheter!!! :-)
-Tänker sig ett inte alltför stort hus som är inrett helt i 50-talsstil och fyllt med loppisfynd, utan dator, med endast hennes man som sällskap. De bjuder in vänner på te sent på kvällarna och lyssnar till Michael Bublé på en gammal radio, och kanske tar sig en svängom i det stora vardagsrummet. Underbart säger hon bara.


Émelie:
-Ska jag hitta en tweed-och-manchester-klädd påg med pop-ig mustasch och dubbel namn (så att deras barn kan heta "Whatever" Vangen-"Någonting"-Lindgren-"Bluuh" ) och de skall flytta in i British Library ihop, där de skall dricka kaffe dagarna i ända och citera våra favorit böcker/låtar/filmer och leva lyckliga i alla deras dagar! xD
-"Sikta mot stjärnorna så når du kanske en trädtopp" är hennes ord.
-Alla välkomna att komma på besök (vilket vi är mycket glada för). "Men kolla öppettiderna så ni inte kommer efter stängningsdags." :)
-De skulle leka kurragömma och titta snett på alla som kommer för att låna böcker. "Eh, ursäkta, men vi booooor faktiskt här!" Såna original de skulle vara! De går endast ut för att dricka te i Olivias loppishus ;)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vårt grannskap äger!! Det speglar ju våra personligheter minst sagt!!

Fast jag skulle kunna tänka mig att stadga mig med en surfarekille nu när jag tänker efter,också vill jag ha en orange folkabuss XD "Pimp my folkabuss!"

2008-08-26 @ 19:50:28
Postat av: Olivia

Haha, yes yes!

Postat av: Émelie

Pimp that Folkabuss, jajamensan!

Jag har en framtidsfantasi nummer två som jag inte har berättat för dig än Olivia, men den är minst lika skruvad. Påminn mig att berätta!

2008-08-27 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback