Mycket snack om Audrey, men hon är min favorit.

För mig är det en otroligt slapp dag idag. Som de flesta dagarna varit nu när jag inte jobbat så mycket... Jag måste ju ta vara på ledigheten, för den är inte kvar så länge till.

Idag vaknade jag 10 (tidigt va? Jag försökte inte ens somna om!). Jag gick raka vägen till tv:n, hur trött jag än var, och satte på "Livat i Paris" (originaltitel: "Paris when it sizzles"), den ena av filmerna jag köpte häromdagen.
"Breakfast at Tiffany's" har jag tittat på, och var inte alls besviken. Den var väldigt bra, det var riktigt roligt att se Audrey Hepburn agera, favoriten.

I alla fall, "Livat i Paris" var en dramafilm, och lite annorlunda. Självklart var det där vanliga romantiska med, vad skulle en Audrey-film vara utan kärlek? Okej, det är klassiskt och ibland något förutsägbart, men just nu struntar jag i det, för jag är bara glad över att det är Hon som spelar. Jag menar, filmerna är ju från ljuva 50- och 60-talet! Jag tyckte om den i vilket fall. Nu funderar jag på att köpa filmen "Prinsessa på vift" (originaltitel: "Roman Holiday"), i vilken hon har sin första huvudroll, dvs en av de första filmerna, (kostar endast 99:- på Discshop!) och även "Sabrina" och "Kär i Paris" (originaltitel: "Funny Face"). I will get a collection of those movies soon! :)


Bild 1: "Kär i Paris",
Bild 2: "Sabrina"
Bild 3: "Prinsessa på vift"
Är hon inte kolossalt vacker?

Nu kom jag genast på vad jag ska göra... jag ska sätta mig och sy av 50-talstyget jag köpt! Dagen räddad.
See you!

(Psst. Audrey Hepburn tar ju faktiskt upp halva min "banner" på bloggen, där uppe..
Och.. vad mycket parenteser jag använt i detta inlägg. Ursäkta röran.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback