Hairspray - the musical

Vad mycket inlägg det blir helt plötsligt! Men är inte det trevligt? :-)
Émelie kom hit när hon slutat skolan. (jag slutade 14, hon slutade 16) Vi hade bestämt oss för att se en film, helst med Colin Firth... men eftersom vi inte hittade någon på Statoil, blev det "Hairspray" istället. För mig var det första gången jag såg den, för Émelie andra. Den var verkligen jättesöt! Jag kan bara nämna några punkter som gör filmen flera toastar bättre:
- Den utspelar sig på 50-talet. Eller, inte sådär 50-talsaktigt, utan modernt. Men kläderna och frisyrerna är fullständigt bedårande. Precis vad jag gillar!!
-Musiken är ösig som... jag vet inte vad. Man kan inte sitta still i vilket fall!
-Huvudrollen Nikki Blonsky är hur söt som helst. Jag tror att jag sade det minst 10 gånger under filmen. Precis som om Émelie inte förstod att jag tyckte det redan :-).


Titta bara på hennes frisyr och hennes klänning. Är inte det bara ett trippel+ på filmen?
Hans kläder är inte heller dumma.



_______________________________________
Och i samband med filmen får jag lägga in en dagens låt, igen...


Kommentarer
Postat av: christina

Grymt!!

2008-08-28 @ 16:36:38
Postat av: Olivia

SE DEN, IKVÄLL :D Riktigt go musik!

Postat av: clarah

åh den är dunderbra. såååå vackra kläder att jag smälter!



kram

2008-08-28 @ 21:27:49
URL: http://claringen.blogspot.com
Postat av: Olivia

Clarah: Ja, jag MED!!!!!

2008-08-29 @ 20:53:14
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback