"En ung Jane Austen" (Becoming Jane)

Samtidigt som jag köpte de två Audrey Hepburn-filmerna, köpte mamma "En ung Jane Austen". Den såg vi ikväll, bara jag och mamma. Jag kan fortfarande inte sluta drömma, jag är kvar i min bubbla efter filmen. Det måste man få vara en stund, gärna länge.
Du förstår säkert att jag tyckte om den. Såklart. Den var annorlunda eftersom det var en sann historia. Man tror att sånt här bara händer i sagor/böcker/filmer. Men i böcker slutar sagan oftast lyckligt, nästan alltid.

Ja, jag tyckte mycket om den. Jag tänker mycket på den. Jag borde skriva ett eget inlägg om hur det är när man fastnar i en dröm.



Jag ska göra som Sota sa, skriva ner drömmarna och göra poesi av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback