En helg i Jönköping är aldrig fel!

Lördag morgon kl 11 bar det iväg till Jönköping tillsammans med Erica, Ellen och Clara. Ellen skulle vi sova hos under helgen. Målet var att bli guidad av Erica i Jönköping, ha trevligt och framförallt att gå på Lörda' Live som arrangeras i Pingstkyrkan första lördagen i varje månad.
Erica hade varit på Lörda' Live en gång innan, och förklarat för mig att det var riktigt bra. Och så hade jag ju lärt känna Ellen, så att åka med dem var ju inte fel!

Vi kom fram till Ellens hus runt 13 och gick till ICA för att köpa middag. Fantastiskt väder!!! Ellen och Clara köpte t.o.m. glass!
Efter middagen åkte jag och Erica till hennes kusin Lydia som bor en bit därifrån. Hon bakade kladdkaka som vi åt på verandan där vi solade, jättehärligt! Lydia är verkligen go och glad! :D
Med kladdkaka i magen åkte vi till A6, ett köpcenter inte långt därifrån och gick där i en timma innan de stängde. Erica fyndade en kofta på H&M och jag gick mest och drömde att jag hade massa pengar att spendera. Men nej, jag ska klippa mig imorgon, så det blev inget med det.

Lörda' Live var som sagt i Pingstkyrkan, och där var otroligt mycket folk (1000 människor typ). Ellen presenterade oss för hennes härliga vänner med Jönköpings-dialekt.
Mötet var väldigt bra. Jättebra lovsång, Joakim Lundqvist predikade, lite spex och sång o.s.v. Efteråt åkte vi hem till Ellen drack te, för vi var otroligt trötta! Men drycken gjorde susen, för vips! så var vi pigga igen, så Ellen bjöd med tre utav hennes härliga vänner hem till henne; Elias, Arvid och David. Fruktansvärt roliga alla tre. Kändes som om jag bara skrattade den kvällen :).

Klockan var halv fyra när vi släckte lampan för att sova. En jättemysig helg! Åker gärna dit nästa gång igen, ellerhur Erica? :D

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh! Jag ville också på Lörda live, mina kompisar tyckte att jag skulle dit. Men det blev inte så :/ Skit också, du kunde väl sagt att du skulle dit? ;)

Postat av: Olivia

Ja, vad synd! Men du får hänga på nästa gång! :D 4 maj! Come on ... :D

2008-04-06 @ 21:36:34
URL: http://oliviajohansson.blogg.se
Postat av: emmie

va mysigt!! härligt med joakim lundqvist, jag gillar honom!!

2008-04-07 @ 09:19:00
Postat av: Olivia

Emmie: Ja, han är bra! Denna gång var det flera grejer jag speciellt tog till mig. Det handlade om att sätta andra först!

2008-04-07 @ 19:18:49
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback