Idag är det måndag.

Vad skönt att jag slapp gå till kl fyra idag! Vi hade idrott sist, som jag inte var med på p.g.a. min ihållande förkylning. Men jag måste säga att jag ändå haft en bra dag i skolan idag. Förutom att jag fick genomlida att gå omkring i dyblöta, tajta, klibbiga jeans och med ett par aldrig torkande sockar i Conversen. Tack vare hällregnet! Och nu, helt plötsligt är det SOL? Helknepigt väder.

Jag måste berätta dagens skratt:
Jag, Fanny och Emelie Vangen sitter i ett grupprum på matrasten för att plugga lite historia inför imorgon. Vi läser om antiken och grekerna. Däribland Alexander den Store. Fanny kollar med Emelie om hon skrivit rätt på en del av frågorna. Jag och Emelie sitter samtidigt och retar Fanny genom att säga "Va?", "Kan du säga det en gång till?" för att hon ska få upprepa allt :)

Fanny: - Jag har skrivit så här på den frågan: "Alexander den Store var mäktig mellan år 336-323 f.Kr..."
Jag (ironiskt, retande): - Va? Präktig?
Alla skrattar lite.
Emelie: - Vad sa du? Dräktig?
Vi skrattar så mycket så vi får ont i magen.
Jag: - Fanny, kan du inte läsa den meningen med dräktig istället för mäktig?
Fanny: - Hahaha! "Alexander den Store var dräktig mellan år 336-323 f.Kr."
Vi skrattar så vi gråter. Jag tror vi var lite trötta så där på måndag förmiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback