Hur hamnade jag här?

Jag har två böcker som behöver pluggas och läsas i! Varför sitter jag här då? Jaja.. nu när jag ändå sitter här kan jag ju redogöra för er vad som hände denna trevliga dag. Massor!

Vi blev intervjuade av HN
om dem där morden som skedde i Finland. De frågade lite om vad trodde det kunde hända här, och hur vi tänkte om det skulle stå nåt sånt om vår skola på nätet o.s.v. En människa fotade och en antecknade vad vi sade. Jag sade ju i och för sej inte mycket alls, eftersom Fanny tjötade hela tiden ;)... Och sen frågade dem om allas namn och skrev upp allas utom mitt. Oj, tänkte jag. Jag sade väl inte tillräckligt då, "men jag kom med på kort" tänkte jag ;). Sedan hör jag från Emelie att dem ringt henne och frågat vad den blonda tjejen med page hette! Haha, så nu kommer mitt namn med i HN oxå, ha ha ha.

Jag var på "intresse-möte" för PS-musikalen!
När jag gick dit kände jag: "Jag vill vara med, fy vad skoj!" Med en aning pirrighet i magen. När jag kom dit var där mycket folk, och många som var där kände ju jag, olyckligtvis ;). Både Anthony, Karl-Magnus och Alex var där. Frida, Nelson och Samuel oxå! Och såklart Emelie. Och så var det jag, Hanna och Emmie. Emmie hade nätt och jämt beslutat sig innan att hon skulle vara med :). I alla fall. Vi fick reda på lite kort vad musikalen "The Rocky Horror Show" handlade om, och då började mina tankar svikta. Näe, vad var detta för musikal? Vääldigt konstig.. och ju längre tiden gick, och ju mer killen där framme pratade, desto nervösare blev jag. Jag är etta, + att Anthony och Kalle skulle anmäla sig. Vilket skulle betyda mobbing för min del... jag kände mig helt enkelt osäker...att vara med i en feting-musikal, som handligen inte verkar vara bra i, ägna massa tid åt detta nu när vi har så mycket i skolan, och att jag kände mig liten. Jag är ju etta, lite nervöst.
Så jag bestämde mig för att söka nästa år. Det ska jag. Om det är en bättre musikal förstås.

Jag fick min beställda bok! "The Notebook". Som jag ska läsa på engelska-lektionerna. Jag bara ÄLSKAR filmen, så jag är bara ju tvungen att läsa boken! På engelska. Å, den är redan bra!

iPhone-beställningen verkar gå igenom... äntligen, förhoppningsvis, funkar det att beställa. I så fall räknar jag att jag får den nästa fredag eller måndagen därpå! :D

Detta hände denna händelserika dag!

Kommentarer
Postat av: Erica

Såg dig i tidningen! haha! ^^

O.. spännande, jag kanske lånar den boken och läser den då. När du läst klart förstås! The notebook alltså. :P

2007-11-09 @ 17:29:41
Postat av: Olivia

Haha, ja jag såg lite sur ut? :) Men det är väl kanske positivt, passade ämnet vi pratade om! hihi.
Ja det får du gärna, den är bra! Fastnar verkligen, kan inte sluta läsa. Många grejer är faktiskt bättre i filmen! Det är väl för att den är så bra!

Postat av: annie

tack så mycket! din blogg är också jättefin :)
haha, alltså jag tror att han pratade om dig någon gång. och sen hittade jag till din blogg på något sätt, kommer inte ihåg hur. men den är mysig, så jag har fortsatt läsa :)

2007-11-09 @ 20:18:45
URL: http://aeni.blogg.se
Postat av: annie

och förresten, jag var i bua på lovet hos jonna, det kanske du vet vem det är? så var vi i varberg, så såg jag dig när du jobbade :) haha, trevligt!

2007-11-09 @ 20:19:36
URL: http://aeni.blogg.se
Postat av: Olivia

Annie: Tack så mycket :D. Hihi, roligt!
Jasså, var du? Ja, Jonna är jag ju också släkt med!
Har varit jättekompis med henne för några år sen!! Haha, så du såg mig jobba? Kul :)

2007-11-09 @ 22:58:25
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback