Plugg och en underbaring

Lite att få avklarat de tre sista veckorna på Vidhöge:

- Matteprov - Volym, begränsningsarea o.s.v.
- Redovisning i biologin - Genmanipulering av mat
- Engelskaprov - oregelbunda verb
- Svenska bokrecension(Ska börja läsa imorgon då boken kommer till biblioteket. Puh! Stress...)
- Svenska + musikarbete - En pjäs om gospel
- So-arbete Religion - Hinduismen
- Bildinlämning + bildanalys - en bild jag målat av Claude Monet

Nu ska jag börja stryka över det jag får överstökat. Jobbigt att vissa lärare knökar in prov och arbeten NU? Tre veckor kvar... allt detta ska vi stressa igenom innan lärarna är nöjda. Jippie... SEN, säger dem, kan vi njuta av att vi gjort bra jobb när vi går ur nian... Tänk då hur man kan fasa över gymnasiet... inte bara mycket plugg utan tidiga mornar. Det kommer väl bli det största problemet för mig, så trött som jag var i morse då jag gick upp. Det blir ännu tidigare när vi börjar på PS... Blä.

För övrigt: Några underbara saker mitt upp i allt plugg:
- Bön är underbart.
- Gemenskapen bland kristna vänner är underbar.
- Lovsång är underbart.
- Bibeln är underbar.
- Min familj är underbar.
- Mina vänner som bryr sig är underbara
- JESUS är underbar!

Uppmuntran är a och o. Punkt.

Kommentarer
Postat av: christina

Du är världens bästa Lilli!

2007-05-24 @ 22:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback