Be för Sverige

I am not good moved right now.

Jag försöker verkligen göra allt jag kan för att få människor i min omgivning att förstå vem Jesus är. Jag vill verkligen ge hela mitt liv för att få berätta för människor om det jag tror på. Men i den världen vi lever i idag så är det inte lätt att vara kristen, men ändå är jag redo att stå, för det vill jag. Det är svårt när ungdomar idag har hittat den drog som förstör deras liv, genom att vara på fest och dricka sig fulla varenda helg har dem hittat det dem finner är något att satsa på. Det låter helt sjukt i mina öron eftersom jag aldrig kan tänka mig ett sådant liv själv. Jag har valt Jesus och det är det största jag har att tacka mig själv för.

Idag var en sådan dag då jag bara kände för att störta alla väggar mot kristendomen, krossa alla spritflaskor och ropa till Gud om hjälp för detta land! Det kommer en strid då tänker jag stå längst fram i raden för att slåss för Guds folk. Ingen är större än honom.
"...och alla ska se hur stor Gud är. Hans namn står över allt, värdig allt vårt lov. Vi ropar ut så stor är vår Gud."
How Great Is Our God - Chris Tomlin

"Jag tänker be för Sverige, be med mig. Det är något som hänt, mitt kära fosterland. Jag tänker be för Sverige, be med mig."
Jag tänker be för Sverige - Ådahl

Jag tänker i alla fall be för Sverige. NU.

Kommentarer
Postat av: Jakob

åh. jag vet precis hur du känner. Två av mina okristna kompisar var med på bönegruppen igår. det var spännande, och lärorikt. Men jag vill nästan bara skaka om dem och bara "men ta era liv på allvar, för farao!" tro ngt, tyck något, välj något!!

Härda, och be!

Kram

Postat av: Olivia

Clara: Åh, tack... så härligt att du förstår! Jag känner precis likadant!

KRAM!

2007-05-03 @ 16:14:39
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback