ListaLista

Fullständigt namn: Olivia Maria Lovisa Johansson
Din ålder: 15 år
Födelsedag: 27 januari
Bor: Veddige
Syskon: Ola, Johanna, Samuel och Jakob.
Hårfärg: Blond kan man säga.
Ögonfärg: Blå
Skostorlek: 38-39
Längd: 163 cm
Har du en bästa vän?: Ja. Många.
Har du några tatueringar eller piercings?: Hål i öronen.
Fav. Färg: Turkos och andra starka färger.
Fav. Mat: Pastasallad med vitlöksbröd, kyckling och ris...
Fav. Ämne i skolan: Svenska, Engelska, Bild.
Raggningsreplik: Ingen jag har använt :)
Nakenbadat? : Nope, faktiskt inte.
Varit kär?: Ja.
Tar du droger? : Nej!
Vad använder du för schampoo?: Just nu vet jag inte. Men balsamet är Matrix; superbra!
Vad lyssnar du på just nu?: Shut med out - Kutless
vill du gifta dig?: Ja!!
Hur många MSN-kontakter har du?: 98 st
Pizza eller choklad? : Choklad.
Guld eller Silver? : Silver.
Hur tidigt går du upp?: 07.15 eller 07.30
Vilka hatar du? : Jag vet faktiskt inte. Jag hatar ingen, bara tycker lite mindre om några.
Vad har du på dig just nu? Linne, shorts och leggings.
Vad ska du göra ikväll? : Vara med vännorna! <3
Är du seriös?: Kan vara det. Men är oftast inte det :) Flabbar ju jämt!
Vilken kille gillar du mest i din klass?: Många är trevliga.
Hur många bilar har du/din familj? : Två.
Och frisyren, hur ser den ut?: Kort i nacken och längre fram, snelugg.
Är du allergisk mot nått?: Nej.
Vad gör du nästa år?: Går på gymnasiet, blir 16 och har kul kanske.
Är du uppväxt i stan eller på landet?: Landet kan man väl säga att Veddige är...
Gillar du att laga mat? : Jo, det är trevligt. Men jag gör det inte så ofta.
Hur många par skor har du?: Ska jag räkna? 10 par.
Vem är snällast just nu?: Ska jag välja en? Jag har många snälla vänner :)
Vem är sötast just nu? : Ah, dessa "vem"! Känner många som är söta!
Vem är bäst just nu? : Just nu? Jesus är alltid bäst.
Använder du hårspray? : Nej. Bara till speciella tillställningar som bröllop...
brukar du läsa horoskop? : Nej!
Har du körkort? : Nej.
Äger du några converseskor? : Ja, tre par.
Favoritdjur? : Katt eller kanin.
Äter du frukost? : Ja.
Bläck eller blyerts? : Bläck.
McDonalds eller burger king? : Inget av dem helst.
Äger du ett busskort? : Nej, tågkort.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? : Oftast grön, annars röd.
Vad såg du senast på tv? : Talang 2007.
Vad är det första du skulle göra ifall du vann en miljon? : Jag har en uppsjö av kläder, så jag vet inte om jag skulle vilja ha mer... men kanske köpa en bärbar dator, en kamera o.s.v.
Hur svarar du i mobilen? : Hej det är Oliiviaaaa...
Vem ringde dig senast? : Johanna, min syster.
Vad sa den du ringde? : Om jag ville vara barnvakt på en mässa i slutet av augusti.
Vad har du för klocka? : Esprit.
Senast köpta skiva? : Oj... kan det ha varit Daniel Lindström när han vann Idol?
Senast spelade skiva? : Det var längesedan... har all musik på datorn.
Är pandor söta? : Ja :)
Vad dansar du till? : Casting Crowns, Relient K, Tree63 än så länge... men det kommer väl fler band att dansa till!
Dansar du bra? : Ja, lite i alla fall :)
Vad är klockan nu? : 17:12
Är du snäll? : För det mesta. Försöker i alla fall.
Politik? : Höger.
Göteborg är? : en trevlig stad med roliga affärer :)
Hur många bor i ditt hus? 4. Resten har flyttat hemifrån.
Hur många timmar sover du per natt? : 8-9
Hur många gånger idag har du sagt jag älskar dig till någon/något?: Inga :/
Hur många gånger har du varit kär? : Riktigt kär? 1 gång tror jag.
Hur många svärord per dag? : 0. Svär inte.
Hur många frukter äter du per dag? : oj... om det finns hemma, kanske 1-2.
Höger- eller vänsterhänt? : Höger.
Humör just nu? : Trött med hyfsat nöjd :) Helg imorgon ju!
Favoritgodis? : Saltlakrits utan tvekan. Salta Ferrari-bilar är mumma!!
Är det nåt du absolut inte äter? : Typ blodpudding, surtrömming...
Fisk eller badkruka? : Ingen fisk, men ingen badkruka.
Favoritväder? : Sol såklart!
Spelar du nåt instrument? : Har spelat piano, men gör det inte längre.
Morgon- eller nattmänniska? : Nattmänniska.
Sparare eller slösare? : Spara för det mesta.
De bästa du vet? : Umgås med vänner. JESUS! Härliga, ljumma sommarkvällar med en glass i handen.
Kommer ihåg din första kärlek? : Hm... nej. Minns inte vem det var.
Älskar du henne/honom fortfarande? : Nej! Det var någon i klassen och det gör jag inte :)
Har några homosexuella vänner? : Nej.
Ser du på kärleken som ett misstag? : Nej.
Bio eller promenad? : Promenad.
Är du kittlig? : Ja! :)
Stjärntecken? : Vattumannen.
Äckligaste insekten? : Ollonborrar! Urk!!
Det här är jag bra på? : Dansa, måla, skratta :)
Chips, morötter eller godis? : Alltihop :)
Skriver du dagbok? : Nej, men blogg!
Gungar du på stolen? : Nej, inte så ofta.
Hur många kusiner har du? : Oj.. 8 kanske? Vet inte..
Bästa årstiden? : Sommar tror jag.
I julklapp önskar jag mig? : Pengar, lite bohem-örhängen.
Anser du att man får skylla sej själv om man slickar på en lyktstolpe mitt i vintern?: Haha, ja såklart!
Vilken färg har du på tapeterna? : Inga tapeter, färg :)
Vilket är bäst? - Julafton eller din födelsedag? : Hm... både och för de ligger så nära varann. December och Januari. Gillar den perioden.
Ljust eller mörkt bröd till frukost? : Ljust för det mesta.
Vad gör du helst - Spelar dator eller ser på tv? : Aldrig tv, men jag spelar inte dator. Jag skriver på blogg eller chattar.
Bor du själv eller tillsammans med någon? : Mamma, pappa, jakob.
Är du mörkrädd? : Nja, lite kanske.. men inte så farligt.
Släpar du fötterna efter dig? : Nej, det tror jag inte.
Är du rädd för blod? : Beror på hur mycket...
Första begravning: Hm, farfar?
Senaste djur: Kaninen för flera år sedan.
Senaste dryck? Mjölk.
Vilka pratar du med på msn?: Ingen just nu.
Kan du vika din tunga 3 gånger? Ett halvt varv, inte tre gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback