Det stämmer så bra.

96859-506

Vet du, att du får skrika på Gud? Du får anklaga Honom,
kasta kuddar på Honom och sedan somna hjälplöst i Hans famn,
likt ett litet barn får du slå med dina små knytnävar mot
Hans starka bröstkorg tills du inte orkar mer, då kramar Han om dig,
torkar bort tårarna och låter dig somna lugnt i Hans famn.

Vet du varför?

För Han vet ju vad du känner ändå, håll inte inne med något,
det förtär dig inifrån. Låt Honom få veta allt ditt hjärta bär på.

Vet du att du får be om försenade bussar när du försovit dig?

Du får be om världsfred, men du får också be om en femtioöring till ett tuggummi, vet du det?

Tacka Gud för det du är tacksam över för stunden. tacka Gud för vitsippor, för sol... ..
och för att batterierna till mp3:n höll ända till hållplatsen innan din.

Berätta för honom, hur din dag har varit, Han var där hela tiden, men Han vill höra ändå. för att Han älskar dig, låt ingen få dig att tro något annat, känn dig aldrig mindre värd.

Du är högt älskad av Gud. Trots att Han är så stor och du är så liten är Han så intresserad av just dig.

Han vill vara din vän varje dag!

..kom ihåg det..

Kommentarer
Postat av: Clara hermansson

ÅH...det behövde jag precis! Tack olivia och tach Gud som har talat till mig genom det!

Postat av: Olivia

Clara: Vad underbart! Roligt att man kan fylla folks behov genom en sån sak! :)

2007-12-07 @ 17:17:21
URL: http://oliviajohansson.blogg.se
Postat av: Clara hermansson

JA! Verkligen! Jag hoppas det gick bra, jag kopierade den och klistarde in det på min blogg...no biggie, right?

2007-12-07 @ 22:06:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Olivia

Det gick absolut jättebra! Inga problem :D

2007-12-07 @ 23:50:35
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback