Årets luciakröning

Nu har jag det jobbigaste i skolan överstökat, äntligen. Nu har jag bara ett italienska-prov sista dagen och en engelska-inlämning! Hurra för mig! Lycka på hög nivå.

Igår trampade jag till Veddige kyrka för att se lucia-kröningen. Själv eller ej, tradition är det ju, och julstämning! Jag hade lovat Emma, Hanna och Frida att åka dit, och det var bra. Det är något speciellt mysigt med dessa vitklädda flickor med ljus i händer.
"Hon kommer lucia, hon kommer som förr, i midvinterns mörkaste timma.
När julens högtid nalkas vår dörr, och fästets stjärnor det glimma."
Det var min vers förra året. Och samma verser var ju självklart med nu också. Det var roligt det...

Ikväll ska jag julbaka med mor! Åå, vad jag så innerligt, fantastiskt, otroligt mycket älskar och längtar till julen nu! Men det går nästan lite för fort... för om två veckor, då julen verkligen är här, då går det rysligt fort innan den är slut igen... Och vad jag ska jag hitta på på nyår? Det har jag faktiskt ingen aning om :O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback