"Advent betyder ankomst..."

Veckorna ramlar iväg. Jag undrar just om det var rätt ord. Om två veckor är det lucia-kröning, och om knappt fyra veckor är det julafton. Jag hinner nästan inte med.
 
Mitt rum har idag ändrat utseende. Från den ljust gröna höstfärgen till den varma julröda kulören.
Mitt musiksinne har även det bytt innehåll för ett tag.
Från tunga Blindside, sköna gitarrspelande Bebo Norman och Jack Johnson, uppiggande Mary Mary och ösiga/härliga Relient K mfl till klassiska Elvis Presley, medryckande Mariah Carey, underbara David Phelps, njutbara Carola och sköna Peter Jöback mfl.
Ja, du har rätt. Jag pratar om julen. Julen har knackat på dörren till insidan av mitt huvud. Den blir alltid lika välkommen in i värmen av mina tankar kring månaden december.

Inte nog med allt pyntande och lyssnande på klassiska julsånger, åker jag ner till kyrkan för att öva inför Adventskonserten på söndag. Värmen sprids inom mig då vi sjunger:

"Decembermörkret nalkas
gatan ligger stum.
Alla flyr sin vardag in i ljusprydda rum.
I många fönster hänger en stjärna som på vänt,
på söndag tänds dem alla, äntligen advent.

Men jag önskar du tände ett ljus inom mig, och inte bara runt omkring.
För det mörker som jag bär på tycks inte förstå att nu är det jul igen.

Advent betyder ankomst, det har någon sagt.
Att man för länge sedan väntade på en frälsarkonungs prakt.
Jag känner nog detsamma
för jag lever i en tid
där jag aldrig hinner stanna och känna verklig frid."

Ursäkta den dåliga kvalitén... min mobilkamera är väl inte den bästa att ta kort med...
   

          

   

Apropå Lucia-tåg. Imorgon avgörs det, vem som kommer få bära ljuskronan den 13:e...

Kommentarer
Postat av: Erica

mm... snart e de jul! =)
Vilken fin juluppdatering du har skaffat dig i din blogg! De måste jag med göra snart! =)
kram

2006-11-28 @ 19:14:42
Postat av: Emmie

Har du redan julpyntat???? BUUSIGT!!

2006-11-28 @ 20:26:33
Postat av: Olivia

Erica: Ja, man längtar lite va? :]
Tack, ^^. Det får du allt göra! Jag kände att det var dags nu...
Emmie: Redan? :) Det är ju första advent på söndag! :)

2006-11-29 @ 19:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback