Ner faller regnet...

- Det är fortfarande höst. Eller?
- Nej Olivia, nu har du nog fel...
- Men var är frosten då? Och isen? Eller jag menar snön...
- Hm... Ja, du har rätt. Det känns faktiskt som höst.

Denna konversation hade jag med mig själv igår. Jag menar det jag säger, det känns som tidig höst i detta regn! Var är den vackra, vita snön? Har den lämnat denna jord och flyttat till rymden kanske? Och är regnet inte välkommet i regnskogarna längre? Jag blir trött på allt regn, det är faktiskt den 7 december idag. Det borde vara minusgrader och frost när man kikar ut i mörkret. Men vad ska lilla Olivia göra åt detta? Näe du, jag vet inte. Längta till julen ännu mer och hoppas att snön kommer hit innan april i alla fall... Dubbel-suck.

Nostalgikänslor är vad jag får när julen nalkas. Jag tänker på de julaftnar då jag var 5-6 år, det var tider det. Då önskelistan hade minst trettio punkter, och jultomten var månadens höjdpunkt då han kom med den stora stråsäcken.
Vad jag älskar julen. Den är underbar och absolut den bästa högtiden på året. Och jag vill ha en spark, en sån där riktigt gammal, begagnad. Men om det inte kommer snö så är min önskan förgäves...

Var går gränsen mellan höst och vinter? Är det när frosten kommer?

Kommentarer
Postat av: Emmie

Du har rätt, detta är alltför bedrövligt. Tur då att det finns viktigare saker i livet! kram sötis

2006-12-07 @ 18:00:02
Postat av: Olivia

Verkligen!
Vi hörs, för nu måste vi ses snart innan julen tar för mycket av vår tid! (säger jag ju varje gång att vi måste, men...)
Kram!

2006-12-08 @ 18:50:54
Postat av: Julia

Min mormor och morfar har en sådan spark som vi brukar sparka omkring med på isen, men hur ska vi kunna göra det när det inte finns is?!

Postat av: Olivia

Julia: Å, så härligt! Nä, precis... så tråkigt.

2006-12-09 @ 17:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback