Jag fångade kvällen

Ikväll känner jag som om hela världen är ny.

Jag är på väg hem från puben och jag känner för att springa. Så jag springer, skuttar och hoppar. Hela jag känner mig lätt i mina jeansballerinor som liksom klickar när sulan snuddar vid asfalten. Det känns somrigt. Dock blir påmind om att det bara är april då kylan smyger sig in under min nyköpta tröja av fleece. Men det gör inget. Jag skuttar vidare med känslan om att jag nog kan flyga, om jag bara lyfte fötterna lite, lite till vid varje skutt.

Månen lyser lika starkt som lyktstolparna, och vägen som annars är mycket trafikerad, är nu nästan alldeles tyst. Mörkret har fallit även över floden, men ljusen från husen bredvid reflekteras i den stora spegeln och lyser upp kajen. Nästan hemma nu. Alphington Road, som jag annars är så van vid att se dag ut och dag in, ser nu annorlunda ut. Det känns nytt.

En slags bubblande lycka inuti mig förändrar allt jag ser. Till och med ljuden från bilarna är musik för mina öron, och dofterna från de blommande träden är ljuvligare än vanligt.

Livet är vackert.


Kommentarer
Postat av: Pelle

Lysande, du borde bli skribent eller krönikör;-)

2011-04-17 @ 08:55:07
Postat av: Pelle

Bekräftar till mor och far att du trivs:-D

2011-04-17 @ 08:56:09
Postat av: Olivia

Tack!!!!! :-) oh ja, jag trivs :-)

Postat av: Albin

Visst är det skönt när man känner sig så? Och att vara ute och gå på natten eller kvällen kan verkligen vara helt magiskt... Man ser inte så mycket saker som distraherar en från att känna sin glädje men det man faktiskt ser är så vackert upplyst, på ett helt annat sätt än på dagen. Jag tror jag gick och skrattade högt nån gång bara för att jag var glad. Tur att det är så lite folk ute då.

2011-04-18 @ 08:57:22
Postat av: Olivia

Är det Albin Hallin?

Ja jag håller fullständigt med. Nätter och kvällar, det är magiskt!

Haha underbart!!!

2011-04-18 @ 22:06:52
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback