4711 + cupcakes = Olivia




Är det någon ung människa som jag som vet vad jag talar om när jag säger "4711 Eau de Cologne"? Är det någon som förstår känslan att innehava denna?

Jag hade önskat mig den här i julklapp, ganska mycket p.g.a min mammas inflytande på mig när det gäller gamla ting. Den var med i Hallands Nyheter runt jul, och jag hade aldrig förut hört talas om den, men min mor berättade att min mormor alltid bar denna eau de cologne och att den funnits sedan 1700-talet. Jag blev helt klart fascinerad, och jag behövde dessutom en ny parfym, så jag önskade mig den.

Julafton kom, jag fick ingen. Och vet ni? Det var slut överallt i hela Varberg! Så jag lämnade tankarna på den för ett tag, tills jag återupptog dem idag, när min pappa infann sig i Tyskland på väg hem efter att ha varit på mässa. Pappa har ibland köpt hem parfym till mig och mamma på taxfree, och just idag kom mamma att tänka på "4711". Hon ringde upp pappa och bad honom leta efter den (den borde ju finnas eftersom den är från Tyskland), och mycket riktigt hittade han den! Tjohej! Något mycket roligt var att pappa hade ställt frågan "Vem tror du ska ha den här parfymen?" till två i butiken där, och båda hade svarat "an old lady!". När pappa sa "It's for my seventeenth old daughter" tappade de hakan. Haha. Men jag förstår dem, inte många känner till den i min ålder, och jag hade ju aldrig hört talas om den om inte mamma hade pratat om den.

Så, nu står den där, prydligt i mitt sovrum. Tänk att unga damer på 1700-talet använde den här! Otroligt!




Den här boken är ljuuuuuuvlig. Jag visste att Leila gjorde mycket goda, söta saker... men att hon gjorde så HÄR goda grejer, det kunde jag inte ens drömma om! Jag har blivit en sådan bakmänniska nu på sistone. Jag känner jämt för att baka eller laga mat, så jag köpte självklart med denna bok hem från jobbet idag. En vacker dag ska jag ha cupcake-party... någon som vill komma??

Kommentarer
Postat av: Sofie Olson

Den parfymen fick jag av min farmor när jag var ca 13 år, så jag vet hur den luktar....tänk vad gammal jag är, fast inte från 1700 talet :)

2009-02-20 @ 08:45:02
Postat av: Olivia

Hej Sofie! Åh, ja då vet du! :) Haha, nej inte så gammal!!

Postat av: Sarah

ååå har den boken med, lovely!!! Duhuhu, jag är självskriven på ditt cupcake-party, cupkaes är tyyyp det bästa som finns i världen!!!!

2009-02-20 @ 18:39:17
Postat av: Olivia

Ah ja den är jättehärlig, boken! Japp då är du genast uppskriven på mitt cupcake-party!!!! (när det nu blir då såklart hihi)

2009-02-20 @ 23:43:57
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: olli

jag kommer! får jag vara med o baka oxå? KRAM

2009-02-21 @ 15:51:10
Postat av: Olivia

Klart du får Olli! Och ja, du är ju drottningen av bakning, så det får du absolut :-) KRAM

2009-02-22 @ 00:48:29
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback