Puccapuccapucca,

Efter två dagar som mörkhårig (nästan svarthårig) kom jag på att jag kunde likna Pucca om jag bara kände för det! ;)




Helgen har varit händelserik.

I fredags skulle jag ta tåget till Horred klockan fem. Mamma körde mig till stationen, och precis när vi hade kommit fram, anländer ett tåg från Horreds-hållet. Självklart tänker inte jag på det, utan hoppar på det tåget. Tåget inväntar det andra tåget, och när det anländer på spåret till vänster om mig, inser jag att jag satt mig på fel tåg. Jag har bara åkt med sju-tåget till Horred, och då är det bara ett tåg, inget som går till Varberg. Men... det var det ju nu, och det var på Varbergs-tåget jag satt. Lite för sent inser jag detta, dörrarna stängs och jag försöker förgäves trycka på Öppna-knappen. Men det var för sent. Helt nervös ringer jag mamma, som är fullt upptagen med att förbereda en familjekväll i kyrkan, förklarar försiktigt hur läget ligger till, och frågar om hon kan hämta mig i Derome. Vilken miss jag hade gjort!
Hon kommer lyckligtvis och hämtar mig, (vad skulle hon gjort? haha), kör hem mig och ber Jakob köra mig till Horred. Både Jakob och mamma (och senare flera andra) hade mycket roligt åt denna händelse. Även jag.
Anyway, kvällen i Horred var trevlig. Vi hälsade på KU där det fanns lite annat folk än jag träffat förut.

Jag och Johanna åkte på lördagsmorgonen till Horred (igen) för att gå på klädbytardag! Man hade fått lämna in kläder, och fick på lördagen komma dit och plocka kläder gratis. Jag hittade ett mönstrat linne, en ljusrosa kofta, en liten väska och en oversized tröja att ha tillsammans med ett skärp. Efter det åkte vi vidare till ldalaboden (I Idala såklart), där jag aldrig varit förut.. där fyndade jag två fina minivaser med gammaldags mönster på, och tre virkade mini-mössor, som egentligen är till dockor, men som jag tänkte ha som prydnad!
Eftermiddagen/kvällen tillbringade jag tillsammans med Marie och Courtney. Johannes hade även några polers där, som typ Anthony, Daniel, Jonna, Lucas, Maite, Karl-Magnus. (Så, nu är de väl nöjda? De ville att jag skulle nämna deras namn på min blogg.. haha) Jag, Marie och Courtney drack massor av te, och även varm choklad, pratade och såg "Ever After". Dock hann jag inte se färdigt den eftersom jag skulle hem. Den är fin!

Vad mycket text det blev idag! Det går i perioder, det där.
Hoppas ni haft lika trevligt som jag!

Kommentarer
Postat av: Jonna

va söt du är i ditt hår =) <3

Postat av: Frida

Fin du är i håret nu när du färgat det :) Du var ju fin innan också men jag gillar verkligen nya färgen!

2008-10-06 @ 18:26:25
URL: http://noordinarygirl.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jonna: Tack!! <3 :)

Frida: Åh, tackar tackar! Ja, alltså.. på senare tid har inte min hårfärg varit så fin, efter sommaren då det blivit liksom gul-solblekt.. så det behövde göras något :D.

tack för att du tittade in!

2008-10-06 @ 18:34:17
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback