"Jag tappar konsuntansen!"

Jag har tillbringat hela eftermiddagen hos Johanna och Joann idag. Och eftersom de råkar ha en rolig och underbar 5-åring fick man sig några goa skratt!
När jag kom dit satt Max och broderade på ett sånt där pappersark med hål i, som han hade fått av Johanna på morgonen. Jag slog mig ned för att hjälpa honom, och han var riktigt duktig!
Och så är det så att Emma fyller år idag (svägerska), och Johanna och barnen hade varit där på förmiddagen och grattat henne. Och när vi sitter där och broderar säger Max: "Emma fyller år idag, men jag hann ju inte färdigt denna då så jag får ge henne den i överkast!" (Då det med korrekt svenska ska vara "efterskott" :D).

Lite senare, efter att ha ätit och lekt lite med lera broderar vi igen. Denna gången i TV-rummet, i soffan. Addick leker i rummet och Max tycker han stör, så han säger: "Olivia, kan inte du säga till Addick att han inte får vara här.. Jag tappar konsuntansen!" (eg. "koncentrationen")
Grymt roligt!!!


Kommentarer
Postat av: Jakob

Näää? Hhahahahah! Fy vad gött! Vilka ord alltså!

2008-11-21 @ 00:59:05
Postat av: Olivia

Ellerhur!! Vilka grymma syskonbarn vi har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback