Allt som piggar upp mig just nu

Idag känns inget bra. Jag antar att förkylningen gör allt värre. Jag är bara tjurig, trött och hängig. Jag orkade med att jobba fyra timmar och sen gå till kyrkan, men nu känns det som om jag precis gått upp ur sängen liksom. Och jag är grymt irriterad.

Det som piggar upp mig lite grann är att titta och läsa i mina 60-talstidningar. Det har jag inte gjort på länge, och det får mig att drömma igen. När man känner sig trött och irriterad och bara vill härifrån kan drömmar vara ett ypperligt tillfälle att få göra just det.

Titta bara på det här:







"Leende röda läppar"
Läppstiftet är numera något av en nödvändighetsartikel för de flesta kvinnor i alla åldrar. Och faktum är att också herrarna tycker om när deras dambekanta använder färg på läpparna. En liten rundfråga i den manliga bekantskapskretsen avslöjar, att de tycker att det ser glatt och trevligt ut. Vad de däremot inte tycker om är när läpstiftet kletar - vare sig det nu gör det på dem själva eller på obehöriga ställen i läpparnas närmaste omgivning. Och de tycker inte om färger, som gör flickan "hård".
Så var inte rädd att använda läppstiftet. Ha gärna minst tre, helst sex olika nyanser, i er garderob, så att ni verkligen kan välja en färg som passar till klänningen. När ni köper en ny kulör ska ni komma ihåg, att elektriskt ljus inverkar på färgen, varför ni bör kontrollera nyansen både i kvällsbelysning och dagsljus.
Tänk på herrarnas varningsord och se till att ni omsorgsfullt trycker bort överflödigt läppstift på en ansiktsservett. Och lägg inte er mun-make-up på gammalt underlag utan för läpparna rena med fett eller ansiktsvatten. Lägg sedan på färgen med läppstiftspensel efter att ha tryckt litet puder som underlag på läpparna.


Eller de underbara reklamerna:

"Tonårshy med irritation och rodnad kan bli bättre"
Dålig hy förorsakar onödigt bekymmer för många ungdomar. Dessa bekymmer kunde många gånger förminskas, om de gjorde ett försök med Valcrema dubbelantiseptiska hudcrème.



Underbart alltså.

Kommentarer
Postat av: therese

Och så kan man titta lite på Colin Firth... då blir man också lite gladare. Kram från en therese som är inne och smygkikar lite på Colin här varje dag fniss

Postat av: Olivia

Åh JA.. Colin gör en väldigt glad! drömmer ;-) Nu gör DU mig glad :-) Haha, tjuvkikarn!!

2008-08-31 @ 23:21:30
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hej söt. Krya på dig från förkylningen!

Längtar efter dig. Hitta på nått ?

2008-09-01 @ 17:00:46
Postat av: Sarah

Haha, Anna-lena borde defenitivt läsa om läppstifts påläggning för detär nått hon har missat grovt i sin kvinliga utbildning!!

2008-09-01 @ 18:56:18
Postat av: Olivia

Linnéa: Tack söta du! Ja hemskt gärna!!!

Sarah: Haha, OHJA. Jag kan ge dig en kopia som du kan visa henne ;)

2008-09-01 @ 22:42:05
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback