En hel dag med golf!

Idag har vårt arbetslag varit så flitiga och tagit sig ut till Klosterfjordens Golfklubb i Åskloster. Det var en friluftsdag som årligen hålls, där olika aktiviteter utförs med klasserna i a-laget. Det fanns tre förslag att välja på denna dag:
- Promenad till Dranstugan (tror jag det var...) och grillning. EN anmälde sig, så det förslaget uteslöts, haha.
- Eget val, vilket innebar att man fick göra vad man ville som inte skolan kunde erbjuda. Alltså någon aktivitet...
- Och vårt - antagligen det bästa förslaget - Att spela golf.

Vi fick i alla fall en fin introduktion av några grabbar och gubbar. Det var mycket viktig info, ungefär så här: Om ni får en boll eller klubba i huvudet kan ni dö. Haha, sa alla... Introduktionen färdig, typ.

Det fanns 4 stationer med övningar.
- Utslag
- Putt
- Pitch (Observera! På denna station träffade Katrin en golfboll på min fot! AJ! Men vad vi skrattade :D)
- Chip
Vi övade ungefär en halvtimma på varje plats. Sedan grillade vi korv och fikade :) Sista momentet var att spela riktig golf i grupp. Det var roligt! Jag spelade med min svenska-lärare Kerstin och Kersti (Hon heter så, jag har inte glömt n:et). Min lärare har spelat golf i tjugo år, hon slog oss med hästlängder! Men vi hade roligt allihop i alla fall. Nu är bara problemet att jag har ont i mina fingrar, så hårt som man höll i klubban!

Trevlig dag, absolut! Nu är det helg oxå, lååång helg! :)

För övrigt: En egobild och pyttelite utav min outfit idag (inga bra bilder, men orkade inte...). Brukar aldrig lägga upp outfit, men då och då kan det dyka upp någon.

96859-214 96859-213
Långärmad tröja, H&M
Svart linne, JC
Jeans, Koola Anna
Kudde i bakgrunden, Ikea

See ya!

Kommentarer
Postat av: christina johansson

Så söt du är Olivia! Kul o läsa dina inlägg!Kram Mamma

2007-05-17 @ 15:52:44
Postat av: Olivia

Hihi, tack :) Roligt att du läser!

Postat av: aenigma

Ohh, du har tröjan från H&M som jag ville ha i höstas. Så söööööt! Men jag använder inte den typen av tröjor, så jag köpte den inte. Dumma mig. Den är ju så pretty!

2007-05-17 @ 19:07:30
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Olivia

Aenigma: Åh, tack! Jag brukar inte heller använda denna typen av tröjor, men denna var så söt eftersom den var rynkad upptill och modellen var så speciell :) Används mycket!

2007-05-18 @ 11:21:55
URL: http://oliviajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback