9:ornas avslutningsfest

Skön avslutning på veckan.

I torsdags befann jag mig i Åkulla på avslutningsfesten för niorna. Jag hade inte kunnat vänta mig att det skulle bli SÅ roligt som det verkligen blev! Jag hade inte en tråkig stund på hela kvällen.
Upplägget av kvällen såg ut så här:

- Välkomnande på bryggan.
Rektorerna hälsade välkomna. Alla fick ta varsitt halvt spelkort och finna den andra halvan - d.v.s sin bordspartner för kvällen. En välkomsdrink med jordgubbssmak serverades. Alla fick gå en kort tipspromenad om lärarna.

- Till bords.
Vi placerade oss med våra bordspartner och fick innan maten höra en egenskriven sång om oss, framförd av alla lärare. Maten serverades. Den bestod av rostbiff och potatisgratäng med bearnaissås, rotfrukter och sallad. Tipspromenadens resultat fick redogöras genom tävlingar av de utnämnda lärarna på varje fråga. Superroligt :)

- Efterrätten var marängsvisch.
Den var god. Rektorerna kallade ut allihop till bryggan för fem minuter. Catharina skulle hålla ett "sommartal" där lärarna illustrerade blommor, smultronplockare o.s.v. Riktigt kreativt och underhållande!

- Dansgolvet väntade. Full fart.
Sen var kvällen igång. Svetten rann av all dans och rörelse. Svalkande att gå ut, ja. Men knotten var ivriga att bita.

En fulländad kväll. Och tack vare festen fick vi ledigt igår. Då var det till stan med Erica och inflyttningsfest hos Linda och Christer. Och eftersom Adam fyller år nästa helg, fick både Linda och Adam fick presenter av mig och Erica - köpta i stan. Det var lyckade presenter. Adam tackade oss överväldigande! Jag och Erica borde köpa presenter tillsammans oftare :).

Hej Svej, Leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback