Med halstabletter i nuet och Hubba Bubba som framtid

Iklädd blå mysbyxor och sovtröja, liggandes i den mörgröna soffan med den något tunna filten över mig är jag stämplad som sjuk. Svetten lackar samtidigt som känslan av vinterkyla trillar över mig. 'Jag tror att jag har feber'
Med fjärrkontrollen i min hand rör sig fingrarna från knapp till knapp. Allt från tv-såpor till vardagliga nyheter till program fyllda med tecknade små hundar. Vad ska jag välja? Så insatt i reklam och program som jag är nu, har jag aldrig varit intresserad av att vara, och har heller inte varit på mycket, mycket länge.
När jag sedan efter många timmar hör fotsteg från köket och ser mammas välkända ansikte i rummet, får jag efter att ha levt på kex och kakor hela dagen, smaka på en bit pizza. Gott hade ni nog sagt, för det är hemmagjord pizza, bakad av min bror. Men jag rent ut sagt tvingade i mig den där lilla biten. Den gick ner, men eftersmaken var inte särsklit god i mitt tillstånd.
Detta var igår. Idag är det idag. Jag har ingen feber längre, men har dessvärre ont i halsen idag. Det är ingen skön känsla det heller, så nu sitter jag och vräker (fniss) i mig halstabletter och väntar spänt på det oöppnade paketet Hubba Bubba bredvid mig.
I hope I'll be better very soon.

Stopp och belägg. Detta inlägget skrev jag inte för att ni ska tycka synd om mig, utan för att jag har tråkigt och orkar sitta vid datorn i några minuter utan huvudvärk. :)
Bye!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Haha, hoppas du blir kry snart...

Postat av: Emmie

åh .. vad jobbigt!! krya på dej!! krams

2006-09-08 @ 15:43:48
URL: http://emmieo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback