The Rat Pack

Just nu laddar jag in färsk julmusik i min dator. Färsk fast gammal. Då menar jag i detta fall 'The Rat Pack - Christmas With Friends' med Frank Sinatra, Dean Martin och Sammy Davis Jr. Det är en trippel-CD som jag fick låna av en kompis i fredags. Så glad! För julen, den längtar jag till..

"The Rat Pack, sammanslutning av
amerikanska underhållare bildad 1959. Dess självskrivne ledare var Frank Sinatra. De övriga medlemmarna var Dean Martin, Sammy Davis Jr., Peter Lawford och Joey Bishop. Gruppen, som själva aldrig kallade sig annat än the Summit eller the Clan, uppträdde ofta i Las Vegas och bidrog därmed till att göra Las Vegas till ett intressant mål för turister. Ofta när en av medlemmarna var kontrakterad för ett uppträdande gjorde en eller flera av de övriga plötsliga och oannonserade inhopp i programmet. Den enda kvinnan "i" gruppen var hedersmedlemmen Shirley MacLaine. Det sägs att Lauren Bacall var den som gav gruppen dess namn efter att ha sett dem återvända till sitt hotell efter en natts festande."
Wikipedia



Helgen har jag tillbringat i Torestorp, både fredag, lördag och söndag morgon. Det har varit roligt och mysigt på alla sätt! I natt sov jag hos Kajsa, och vi hade som vanligt jättemysigt! Jag kanske kan ladda upp lite bilder här när jag får tillgång till dem :)

Som förut har jag väldigt lite tid för bloggen.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Émelie

Jag älskar Rat Pack :D Dean Martin har, helt oförklarligt egentligen, en etta med kokvrå i mitt hjärta.

2009-11-08 @ 23:42:01
Postat av: clarah

ååh jag älskar sån julmusik. jag klarar inte av carola eller svensk tönt julmusik (hehe hoppas ingen blir ledsen). Mitt hjärta slår för frank sinatra, bing crosby, julmusik från olika disneyfilmer, rosemary clooney, ella fitzgerald och brook benton.



haha, ganska många. men jag älskar dem.

Postat av: Olivia

Émelie: Gör du? Det visste inte jag!! Fantastiskt, Dean Martin har en etta i mitt hjärta oxå, med ett fint vardagsrum! Frankie har onekligen en stor plats i mitt hjärta!

Clarah: jag håller med! fram med Frank Sinatra, Dean Martin och Bing Crosby! :D

2009-11-09 @ 19:57:52
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback