Årskrönika

Året är snart slut och det är med glädje jag tittar tillbaka på året som gått, och det är med ännu större glädje och förväntan jag snart kommer att gå in i ett nytt år: 2009. Här får ni en snabbresumé av vad som hänt i mitt liv under 2008.

Januari


Jag köpte min korta jacka som jag var så stolt över.


"Pop" Goes my heart" från filmen "Music and Lyrics" gick på repeat på iPhonen. Fanny, Émelie och jag dansade och skrattade åt denna varje rast.

Februari

Jag fyllde 16 i slutet på januari och hade en fest för mina vänner.


Jag fullkomligt älskade (älskar) min dåvarande nya regnjacka!

Mars

Jag och Emmie åkte tåg till Alingsås, till 3G-konferensen där Christoffer Hiding medverkade med grym sång.


Ola och Emma kom hem från Sydafrika med en ny familjemedlem: Levi <3


Jag började på allvar använda rött läppstift, vilket jag älskar.

April

Jag deltog i en modevisning som estet-tjejerna sista året på textil ordnade.


Jag blev moster för tredje gången till en liten Ossian!

Maj

Jag färgade håret lite mörkare.


Jag, Hanna och Emmie fotade en hel dag i Horredstrakten.

Juni

Jakob tog studenten.


Vi firade midsommar hos Johanna och Joann tillsammans med Joanns föräldrar.

Juli

Emmie följde med mig, mamma och pappa till Frankrike. MYSIGT.


Jag, Daniel och Erik åkte till Gullbrannafestivalen och hörde Jars of Clay från USA.

Augusti

Jakob flyttade.


En liten kusinträff hemma hos Johanna och Joann.

September


Jag gjorde om mitt sovrum och fick göra om rummet intill, så jag fick två rum.

Oktober

Jag åkte med Ola, Emma, Lisen och Levi till Linköping på "Lovsång 08". Vi besökte Chokladboden (Cloetta) i Gamla Linköping. Mysigt!


Jag färgade håret väldigt mörkt med lila inslag.


Marie var hemma från Småland och vi tog en skogstur med en pickning vid en sjö!

November

Jag åkte med ungdomsgruppen i Horred på en roadtrip genom södra Sverige. Urskoj!


Jag åkte till Jakob i Huskvarna, och tillsammans åkte vi därifrån till Stockholm över dagen för att höra vår käre Salem spela och sjunga med SR Symfoniorkester. Vi hade gratis-biljetter t.o.m!


Min pappa fyllde 60 så vi busade med honom under den veckan... och så blev det julbord på Tjolöholms slott på hans födelsedag. Jag var klädd som ovan.

December

Jag, Mikaela och Kajsa hade fixat en julfest för ungdomsgruppen i Horred. Riktigt roligt, och lyckat!


Mamma, pappa och jag åkte till Jakob i Huskvarna för att höra när han var med och spelade i ITM's (skolan han går på) årliga julkonsert. Åh vilken julstämning!

Kommentarer
Postat av: samuel

kul läsning!!

gött år va, jag hoppas på ett underbart 2009 för din del!!!!!!!

2008-12-18 @ 23:13:30
Postat av: Olivia

Tack!

Ja, jag hoppas detsamma för dig också!

Postat av: Marielle

Det låter som du har haft ett kanon år :]

kul att läsa!

2008-12-19 @ 12:04:54
URL: http://mariellerunesson.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, när man tittar tillbaka på det upptäcker man hur bra det varit! :D

Hoppas du får en jättefin jul och ett gott nytt år Marielle!

2008-12-19 @ 22:05:46
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Marielle

Verkligen! :]

Tusen tack, & desamma till dig!

<3

2008-12-21 @ 16:36:41
URL: http://mariellerunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback