A bit of a crying day

Väldigt blandade känslor-dag idag. Jag både gillar och ogillar sådana dagar. Jag menar, alla känslor är ju inte jobbiga. Men alla är ju inte särskilt glada heller.
I korta drag såg den ut så här:

- Jag drömde en dröm som rev upp känslorna angående en sorgsen händelse. Jag grät på morgonen när jag vaknade. Dagen började alltså med en väldigt sorgsen känsla.
-Nästa steg: vi hade vår första lektion, engelska. Vi håller just nu på att prata om poesi. Och just denna dag blir det väldigt drömmande och känsligt om man heter Olivia och älskar dikter. Läraren visade filmklipp där de läste vackra dikter på skotska. Fantastiskt fint. Jag gick tårögd ut ur klassrummet.

På dessa händelser följde några förvirringar och en förkylning. Tack, den behövde jag inte alls.

Här är den fina dikten:

Funeral Blues
Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He is Dead.
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last forever: I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one,
Pack up the moon and dismantle the sun,
Pour away the ocean and sweep up the woods;
For nothing now can ever come to any good.

Kommentarer
Postat av: Émelie

:D Men men, det är ju dikten från "Four weddings and a funeral"! Vem har skrivit den, vet du det? Kan avslöja att även jag grät första gången jag hörde den/såg filmen...

2008-08-31 @ 20:09:31
Postat av: Olivia

Jag vet, det var ju från den filmen vi hörde den :D:D! Ja, H.W Auden! :D!! Den finns i engelskaboken!

Postat av: Émelie

Ja, jo, engelska boken som jag inte har fått, därför att jag var bortrest den lektionen! Haha, men man tackar för att du publicerat den på bloggen, den var ju tydligen en läxa! :D

2008-09-01 @ 16:34:35
Postat av: Olivia

Ja, det var det :D Haha!! :) Men utöver den var det typ att läsa en annan dikt.. inte mycket!

2008-09-01 @ 16:56:19
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ehej bruden!!!! li inte som jag nu och gräv ner dig i grejer, det är bara jag som är dum och korkad och gör sånt, och du hjälper mig att bli pigg och glad igen ;) Vi vill ha den lyckliga och energisprudlande Olivia kvar för alltid <3

2008-09-01 @ 18:53:30
Postat av: Olivia

Sarah: Jag gräver inte ner mig, blir bara betagen och faller in i min drömvärld, det är allt! :)

Åh, tack. Så skönt att höra!

Jag ÄR lycklig! :D Men du är väldigt söt som säger så!

2008-09-02 @ 10:15:46
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Så bra att du är luycklig för då är jag det med ;) drömmvärldar är bra till en viss gräns kom ihåg det! Puss

2008-09-02 @ 17:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback