Plugget, jul och alpha.

Yes. Jag lyckades att inte splasha någon groda idag! Men mitt skolplugg försvinner inte för det... Jag vill inte göra en lista, för det gör mig så stressad och pressad, jag behöver bara säga att det är lite mycket nu. Ungefär 7 prov/inlämningar innan jullovet (dvs 4 veckor) och lite till... Jag är i alla fall inte van vid det. Men det är samtidigt trevligt i skolan också, det är det ju alltid. Och jag kan alltiiid trösta mig med att dränka mig i julsånger i denna tid, om jag känner att jag har mycket och samtidigt höga krav på mig själv. Det hjälper må jag säga!

Igår hade jag och Emelie jätteskoj på naturkunskapen! Vi såg en film om hjärtat och fantiserade om vad alla celler och äckliga små masksaker i hjärtat såg ut som. Vi kom fram till följande:
Något såg ut som "curlingklot" med ben, något såg ut som Grynets tofflor, några krumelurer var gröna jellybeans och det bästa: Stockholms Blodbad mellan immunförsvaret och viruset. Haha, så kan man fantisera då man har tråkigt och är trött på en NK-lektion :D.

Alphan var mycket givande idag. Veckans kapitel handlade om "Helar Gud människor än idag?" Svar: Absolut, till 100 %. Den Gud jag tror på gör det. Och vi kristna borde verkligen börja praktisera det och våga mer. Jag blev väldigt uppmuntrad. Tack och lov att Han är en trygg läkare man kan lita på!

Dessa två julskivor hade suttit fruktansvärt bra just nu. Om inte iPhonen kostat så mycket hade jag kunnat köpa dem... ååå..!! Det är mycket man vill, men man kan inte få allt.

96859-49296859-491

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback