Äventyret kan börja!

IMORGON...

...åker jag vidare till Exeter, målet med denna resa. Där ska jag gå i skola och plugga engelska med människor från många andra delar av världen, gå på teater, åka på utflykter, dricka te och massa annat skoj. Skolan anordnar nämligen ett aktivitetsprogram som innehåller massor av olika grejor att hitta på i veckan, om man vill! Jag hoppas på att ta trevliga promenader, sitta ute i solen, få nya vänner, leva livet och skaffa en brittisk dialekt!

Här i Southampton har vädret verkligen varit att föredra, framför Sverige menar jag. Många av dagarna jag har tillbringat här har varit soliga och till och med lite ljumma! Vantarna åkte av, och faktiskt mössan också. Men kvällarna är lika kalla som hemma ungefär. En sak är då säker, våren är på väg!

Mina dagar här skulle jag vilja summera i ett ord: Kvalitetstid. För det är verkligen det jag och Jakob fått! Kvalitets-syskontid! Vi har lagat mat, tittat på film och serier, spelat spel, gått på stan och gått på bio. Hur mysigt låter inte det? Och vi hade inte ens behövt göra allt det där... När jag är här räcker det att bara hänga liksom. Inga krav. Underbart!

Här är de tre första bilderna från England, från kvällen då vi spelade spel hemma hos James. Fv: Alex, James, Carcassonne. (Bilden jag fick på Jakob hade dålig skärpa, men han var också med!)



A few pictures I took a few days ago when we played board games.
Alex, James, Carcassonne


Tomorrow, I'm going to Exeter! While I'm there, I'm going to study English with students from all over world, go to the theatre, excursions, drink tea and other things. A social programme is included, so the school arranges things to do every day if you want.

Here in Southampton, the weather is different from Sweden. The grass is green, the sun is shining, and some days it's been quite warm! The evenings are cold though. The spring is on it's way, at least! :)

These days have been fun, I've got so much time with my brother. We've been cooking, watching films and tv series, playing board games and going to the cinema. I just love how me and Jakob want things relaxed and easy. No demands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback