Uppdatering!

Igår kväll anlände jag till Southampton efter en mycket lyckad resa hit. Jakob mötte mig vid stationen och mötet var efterlängtat må jag säga! Stackars Maja hade blivit förkyld, men trevligt nog så spenderade hon mestadels av kvällen med oss ändå. Jag och Jakob hade handlat tacos på väg hem från stationen, så vi frossade i det innan James kom förbi och sällskapade med oss vid "Crazy Heart". Helt okej film. Inte jättebra, men lite fin. Musiken var grym! :)

I förmiddags tog vi det väldigt lugnt och åt en sen frukost framför datorerna. Så där Jakob-igt! :) Maja stannade i sängen medan jag, Jakob och James tog en fullsmockad buss till West Quay. (Centrum här). Där inhandlade jag ett engelskt simkort (och fick det att funka efter att ha fått jailbreaka och fixa lite med iPhonen, som visade sig vara låst till Telia...), så numera äger jag ett lite extra långt nummer. Bra start på äventyret i England! Vi gick runt i affärer och gjorde ingenting, åt på Pizza Hut och ersatte bussresan hem med en rejäl promenad istället.

Lite senare ska vi gå till James som inte bor så långt härifrån, och spela spel. Det är verkligen skönt att ta dagen som den kommer här, för på söndag åker jag till Exeter, och på måndag börjar skolan för mig. Det kommer innebära massor av nya intryck, så en mellanlandning hos Jakob och Maja känns helt perfekt. Plus att det är trevligt att träffa dem SÅKLART!

Och förresten. Igår fick jag veta vem/vilka jag ska bo hos under min tid i Exeter. En icke-rökande, omtänksam gammal dam som gillar hundar ;) Hon bor inte långt ifrån skolan heller, och kommer att möta mig på stationen på söndag. Spännande, indeed!


I've safely arrived to Southampton, met Jakob and Maja and is taking it very easy. Yesterday we watched "Crazy Heart" with James, and today we've been to city centre. We had lunch at Pizza Hut and I bought a sim card for my phone . So now I've got an English phone number! I really enjoy being here, cause when I go to Exeter on Sunday, there will be a lot of new things for me, with school and everything. So things are just perfect. I enjoy every moment.

Tonight we're going to James's place to play board games.

And. I've now got information about the family where I am going to live during my time in Exeter. An old lady who likes dogs ;) She'll meet me at the train station. Exciting!

Kommentarer
Postat av: Esra

Låter jätteskoj! :D Hoppas tanten e jättesnäll och mormorig utav sig!



Kram

2011-03-02 @ 20:28:24
Postat av: Christina

Härligt Olivia ! Hälsa från mig:-D

Mammenin

2011-03-02 @ 20:29:45
Postat av: Frida Dahlin

Så kul! :) Det kommer nog bli toppen!

2011-03-02 @ 20:49:48
Postat av: Olivia

Det hoppas jag med Esra!!!!! :-)

Hihi ja :-)

Postat av: Kasparlina

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2011-09-16 @ 13:55:18
URL: http://kasparlina.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback