Ankomsten till Exeter

Mina vänner! Nu är jag i Exeter!

Mrs Brant, som jag kommer att bo hos, kom och hämtade mig på stationen 12.45, och jag fick för första gången åka i en engelsk bil, mitt i engelsk trafik... Ganska läbbigt, men kul! Huset jag bor har tre våningar. Det är alltså stort, men ser smalt ut från utsidan! Mitt rum är trevligt, om än lite avskalat. Sängen är otroligt bekväm!

Eftermiddagen gick åt till att packa upp, och konversera med min "hostess". Hon är väldigt trevlig och social. Hon har ett stort intresse för hundar, och då i synnerhet greyhound, vilket syns i alla hennes prylar och pinaler i hemmet. Givetvis äger hon en också, Nipper, som bor i en inhägnad på innergården. Tillsammans med hennes färggranna, skrikglada fågel Jack, som bor i köket, så utgör dessa hennes husdjur. Och så är hon också mycket omtänksam. Hon serverar maten på bordet och kommer sköta all tvätt. Fantastiskt!

Förutom jag, är det faktiskt två andra tjejer som bor här. De är 16 och 14 år och går juniorprogrammet på samma skola som jag ska börja imorgon. Jag har inte hunnit bekanta mig mycket med dem, men de är ganska tysta.

Efter att ha packat upp och vilat mig lite i den sköna sängen, så gick jag ner för att fråga Mrs Brant om någon trevlig promenadsträcka att döda tid med. Självklart vill jag ju passa på att utforska stället också! Hon förklarade att det var jättelätt och smidigt att promenera till city centre, och att det rinner en flod genom Exeter som är trevligt att promenera vid. Så ut gick jag, med kameran i högsta hugg, andades in den friska luften och bara njöt. Mycket riktigt så tog det inte lång tid att ta sig in till "city". Det tog ungefär 15 minuter, och man kan gå två olika vägar över två broar för att komma till olika delar av centrum. Jag gick lite kors och tvärs och hann i alla fall få en känsla av staden. Imorgon får jag se en del ovanför city centre, där skolan ligger. Mrs Brant ska köra mig dit och därmed visa vägen jag ska gå varje dag. Att gå till skolan kommer ta ca 25 minuter. Jag ser verkligen fram emot imorgon!


Mitt rum! Två sängar har jag ;)


En del av Exeter!


Kyrkan jag funderar på att besöka på söndag! :) 10 minuter härifrån!


Det var allt för idag. Mera får ni veta när jag varit i skolan imorgon!


English speaking friends... would you like to use Google Translate please? I'll try to translate most of the posts I'm going to publish in the future.

Kommentarer
Postat av: Ola Johansson

Vad kul för dig, syrran! Ser ut som en mysig och fin stad. Vilken härlig gammal kyrka! Hoppas du skall få en härlig och lärorik tid i England. :-)

Kramar Ola

PS. Kolla in Agape med Kadawatha som jag filmade igår:
http://www.youtube.com/watch?v=9vG5GNIs2lk

DS.

2011-03-06 @ 22:11:52
Postat av: Olivia

Ja ellerhur? :) tack brorsan!!!

KRAM

Gött, ska kolla direkt! :) Ha det bra och hälsa alla!

2011-03-06 @ 22:26:56
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Christina

Det ser ut o vara en jättefin stad!

Har varit inne på Riverside church hemsida!! Ser väldigt spännande ut! Säkert värt ett besök där!! Kram mamma

2011-03-06 @ 23:40:58
Postat av: Caroline

Det ser helt fantastiskt ut! Ta hand om dig :)

2011-03-07 @ 08:28:22
Postat av: Olivia

Christina och Caroline: Ja, idag har jag upptäckt staden lite till, den är verkligen mysig!! Tack Carro!!

2011-03-07 @ 16:31:37
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback