Det bär iväg till England!

Nu är det så här, vet ni. För er som inte vet, så ska jag åka på språkresa till Exeter i England! Nu kan jag skriva det offentligt, eftersom jag idag har bokat flyg! :)

Kursen börjar den 7 mars och håller på i 12 veckor, men jag åker redan den 1:e eftersom jag vill passa på att hälsa på Jakob och Maja igen, på väg till Exeter! Under studietiden kommer jag att bo i familj. Spännande!

Än så länge har allt känns väldigt bra, tryggt, spännande och bara roligt. Idag när jag bokade flyg vaknade en ynklig fjäril till liv i magen, och jag insåg att detta faktiskt är allvar. Jag har ännu inte greppat att jag faktiskt kommer att vara hemifrån i 3 månader, i ett annat land, på egen hand! Men jag vill det så gärna. Jag längtar, och jag tror att jag verkligen behöver detta för min personliga utveckling. Förutom att jag älskar England och språket såklart :) En utmaning, for sure!




Skolan


Exeter


Katedralen


Jag kommer givetvis att uppdatera er längre fram, om vad som händer, och när jag väl kommit iväg! :)


Translation:

I am going to study English in Exeter, England in March! Today I booked the flight, so I guess it's settled! I am excited and a tiny bit nervous at the same time. But I hope and think this will be good for me, to get away and be on my own for a while. I am going to study in 12 weeks, while living with a family. But first, I am going to visit Maja and Jakob for a few days, before continuing to Exeter.

Kommentarer
Postat av: Gella i Falkenberg

hej Olivia! :D Jag såg på facebook att du skrivit om språkresa på din blogg, så jag tittade in här :) Sjuukt kul det låter! Jag vill också! Hur fick du tag i det? Kände du nån som gått där innan eller? Hur mycket kostar det? :P hehe, blev lite nyfiken på detta som du förmodligen förstår :P hehe! Kraaam på dig! För övrigt, vi skulle ju kollat på Anne på Grönkulla nån gång sa vi ju, den idén blev aldrig riktigt av :P :(



kraaam!

2011-01-23 @ 16:57:45
Postat av: Melvis

wiiiieeee!!!

Postat av: Olivia

Hej Gella! Ja, det ska bli väldigt spännande detta! Jag har hört några som varit på språkresa förut, men inte dit jag ska, och inte med organisationen jag går genom.. så det var nog mitt eget påhitt mestadels! Jag ska åka med SI - Study International heter det. Känns väldigt tryggt och bra tycker jag, skolan och organisationen fixar allt utom resa typ! Kursen kostar en del, och boendet varierar, beroende på hur du väljer att bo. I studentboende eller familj... familjen kommer jag att betala 1400 i veckan ungefär, och det är inklusive mat!

Ja jag vet :( blev aldrig av!! Grattis till körkortet förresten!!!

KRAM



Melvis: PUSS!

2011-01-23 @ 20:23:06
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: emmie

min ljuvlige vän,

det kommer bli FANTASTISKT.

jag är så STOLT över dig <3

2011-01-24 @ 06:48:35
Postat av: emmie

tilläggskommentar:



DU ÄR SOM KLIPPT O SKUREN FÖR DETTA!!

2011-01-24 @ 06:49:38
Postat av: Gella

ååh, va naajs!!! :D Det är ju lätt värt pengarna! Det känns verkligen som om det är nåt som kommer passa dig perfekt! :) härligt!



hehe, tack så mycket! :) är gött att äntligen ha körkortet överstökat :P

2011-01-24 @ 18:18:31
Postat av: Olivia

EMMIE min älskade!!!!! TACK för uppmuntran, jag saknar dig massor, och du känner ju mig typ BÄST av alla. Å min fina vän i Australien... Ta hand om dig.

Gella: Tack! Hoppas det passar mig ja :-) när jag kommer tillbaka kan vi ju se om jag rekommenderar det!

Ja verkligen skönt, förstår dig!

2011-01-24 @ 22:34:20
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/
Postat av: Fanny Annerström

Jag är så stolt över dig! Du kommer klara detta strålande älskade vän :) <3

2011-01-26 @ 07:50:57
Postat av: Olivia

Tack söta du!!!!!!!!!

2011-01-26 @ 14:09:18
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback